۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۱۳۵۴۷۶
در پی زلزله اخیر؛

مسجد جامع ورزقان تخریب شده است /مردم هنوز در شوک زلزله هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ورزقان از تخریب مسجد جامع این شهر خبر داد و گفت: مساجد دیگر شهری و روستایی این شهر نیز به صورت کامل تخریب شده است.
آسيب ديدگي مراکز فرهنگي و مساجد در زلزله شمال غرب کشور آسيب ديدگي مراکز فرهنگي و مساجد در زلزله شمال غرب کشور

 

حجت الاسلام قربانعلی اسماعیلی، امام جمعه ورزقان در گفت و گو با خبرنگار اعزامی دفتر شمال غرب خبرگزاری رسا به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی اظهار داشت: عمق فاجعه در شهرهای ورزقان، هریس و اهر به قدری است که مردم این مناطق هنوز در شوک به سر می برند.

 

وی با بیان این‌که بیش از 70 درصد خانه های روستایی ورزقان تخریب شده است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که تعدادی از خانه های شهری نیز بیش از 50 درصد تخریب و سست شده و هر لحظه احتمال ریزش کامل آوار وجود دارد.

 

حجت الاسلام اسماعیلی با انتقاد از مدیریت ضعیف بر توزیع کمک های مردمی در مناطق زلزله زده گفت: متاسفانه تعداد قابل توجهی از مردم زلزله زده از کمبود مواد بهداشتی، سرویس بهداشتی و حمام صحرایی، چادر، نان و آب محروم هستند، در حالی که در برخی بخش ها توزیع اقلام بیش از نیاز مردم حادثه دیده بوده است.

 

امام جمعه ورزقان با تقدیر از عموم مردم استان و سایر استان های کشور برای ارسال کمک های نقدی و غیرنقدی به زلزله زدگان ادامه داد: امید است کمک های مردمی و سازمان هلال احمر تا اسکان دائمی حادثه دیدگان تداوم داشته باشد.

 

قدردانی از سپاه و بسیج به خاطر سرعت عمل در امدادرسانی

وی تصریح کرد: بنده به جرات اذعان می کنم اولین گروهی که به جمع زلزله زدگان رسید و اقدام به آواربرداری و امداد و نجات کرد، سپاه و بسیج بود که مایه امید بسیاری میان روستائیان و اهالی ورزقان، اهر و هریس شد که این اقدام جای بسی تقدیر و تشکر دارد.

 

امام جمعه ورزقان از تخریب مسجد جامع این شهر خبر داد و گفت: مساجد دیگر شهری و روستایی این شهر نیز به صورت کامل تخریب شده است که امید می رود به زودی و با همت مردم متدین استان بار دیگر تجدیدبنا شده و شاهد حضور مؤمنان ورزقانی در مساجد و تکایا باشیم.

 

حجت الاسلام اسماعیلی در پایان بر حضور مسؤولان میان مردم و آسیب دیدگان تاکید کرد و گفت: رسانه ملی بایستی واقعیت ها را به صورت شفاف و صریح انعکاس دهد تا شاید مرحمی بر دل آسیب دیدگان شود و سوژه دست رسانه های خارجی نیفتد./935/ت302/ع

ارسال نظرات