۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۱۳۵۵۱۷
سردار جزایری:

قرارگاه جنگ نرم در دستگاه ها تشکیل شود

خبرگزاری رسا ـ معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی کشور خواستار تشکیل قرارگاه جنگ نرم در دستگا‌ه های مختلف نظام به منظور مقابله با توطئه های دشمنان در عرصه های مختلف شد.
سردار جزايري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی کشور با اشاره به ناکار آمد بودن سناریوی تحریم علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران اظهار داشت: برغم هدف گذاری‌ها و امیدواری‌های فراوان قدرت های سلطه‌گر غرب به ویژه آمریکا، سناریو تحریم و اعمال فشار علیه ایران نه تنها برای آنها نتیجه نبوده است بلکه خود به عاملی برای ارتقای مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر دشمنان انقلاب و نظام اسلامی تبدیل شده است به گونه‌ای که ترجمان این مقاومت مفهومی جز تبدیل تهدید به فرصت ندارد.


سردار جزایری تحلیل ها و اظهارات رسانه ها، مقامات و بنگاه‌های عمده اقتصادی غرب در خصوص آثار و پیامدهای اعمال تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران را گویای ناکامی طراحان تحریم‌ها علیه ملت ایران دانست و افزود: امروز رویایی آمریکا و هم پیمانان اروپایی و غیر اروپایی آن با ایران وارد یک جنگ اقتصادی تمام عیار شده است.


وی بیان کرد: آنها می خواهند با توسعه دامنه تحریم‌ها حلقه به اصطلاح فشار علیه ملت ما را تنگ‌تر کنند تا به خیال باطل خود مردم پایدار و سلحشور ایران را به ستوه آورند و در این رهگذربا ایجاد شکاف بین مردم و نظام، زمینه ها فتنه انگیزی و پی گیری توطئه‌های شوم جدیدی درکشور را فراهم آورند.


معاون اموربسیح و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به این که رئیس جمهور آمریکا امیدوار بود تحریم نفتی و تحریم حوزه بانکداری ایران به تحقق اهداف نظام سلطه مبنی بر تسلیم و به سازش کشاندن ملت ایران و توقف برنامه صلح آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی منجر شود تصریح کرد: شکست غربی ها در صحنه تحریم ها، برخی رسانه‌ها و مقامات نظامی غربی و صهیونیستی را برانگیخته است تا هر از گاهی گزینه نظامی را مطرح و با کوبیدن بر طبل حمله نظامی بر شناسایی و به خیال باطل خود انهدام نقاط مهم و حساس و تاسیسات زیربنایی کشور اصرار کنند.


رییس ستاد تبلیغات دفاعی کشور گفت: گرچه غربی ها هنوز هم امیدوارند با اعمال تحریم‌های به اصطلاح شدید، ایران اسلامی را تسلیم مطالبات شیطانی واستکبار خود سازند، اما در سوی دیگر صحنه این نبرد، ملتی رشید و بیدار حضور دارد که بیش از سه دهه زندگی با عزت و عظمت در شرایط تهدید و تحریم را تمرین کرده و بزرگترین پیشرفت ها و دستاوردهای کلیدی وممتاز را در همین وضعیت رقم زده اند.


سردار جزایری التماس و درخواست های عاجزانه آمریکا وهم پیمانانش برای پیوستن وهمراهی برخی کشورهایی که برخلاف راهبرده و سیاست‌های غربی در پی حفظ تعاملات ومناسبات خود با ایران هستند را تلاش بیهوده خواند و گفت: آمریکا و غرب باید بدانند دوره زورگویی، تاراج و تاخت وتاز قدرت‌های استعماری وسلطه گر به سر آمده است.


وی بیان داشت: آنها بهتر است توان خود را برای حل مشکلات عدیده اقتصادی و اجتماعی جوامع خود که به چالش های بزرگ و لاینحل منجر شده است بکار گیرند. سقوط رتبه آمریکا در زمینه مسائل اقتصادی و اجتماعی و ناتوانی اروپا در یافتن راه حلی برای مهار بحران یورو، واقعیت انکارناپذیری است که هم اینک فراروی مدعیان مدیریت اقتصادی جهانی قرار دارد.


این مسؤول افزود: به دولت‌های غربی توصیه می‌کنیم مقداری هم به افکار عمومی خود مراجعه کنند تا فاصله بین نگاه زمامداران با مردم کشور خود را درک کنند و سپس به حمله نظامی علیه ایران بیاندیشند امروز براساس نظرسنجی به عمل آمده توسط مراکز معتبر ومعروف غربی بیش از 70 درصد عمومی آمریکا مخالف هر گونه ماجراجویی جدید ویا اقدام نظامی هستند زیرا آنها از هم اکنون پیامدها وعواقب بسیار خطرناک و تحقیر آمیز این اقدام را برای غرب و جامعه آمریکا می‌دانند.


سردار جزایری همچنین با اشاره به ظرفیت و توانمدی های ملت ایران در تحقق منویات رهبرمعظم انقلاب اسلامی وعملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی وعبور پیروزمندانه از گردنه تحریم ها و فشارهای اقتصادی دشمنان انقلاب و نظام، خطاب به مسئولان ومدیران کشور خاطرنشان کرد: هر یک از مسئولان ومدیران در هر جایگاهی، وظیفه دارند نسبت به اجرایی کردن راهبرد اقتصاد مقاومتی، دین خود را ادا کنند و برای اینکار ضرورت دارد هر یک از دستگاهها و سازمان‌ها سیاست‌های اجرایی این راهبرد عظیم را تدوین و بطور موکد برعملیاتی شدن آن نظارت داشته باشند. به این اساس شرایط جنگی کنونی بایستی به درستی درک شود و ابعاد آن شکافته شود و هر یک صحیح موقعیت هجمه دشمن، بایستی از این پیچ تاریخی به سلامت عبور کنند.


رییس ستاد تبلیغات دفاعی کشور در پایان خطاب به مسؤولان نهادها وسازمان‌ها تاکید کرد: پیشنهاد ما این است که هر یک از سازمان‌ها و دستگاه‌های نظام با ایجاد و تشکیل قرارگاه جنگ نرم، برنامه ریزی لازم برای مقابله با ترفندهای دشمن در عرصه های فرهنگی و اقتصادی را بطور جدی واساسی در دستور کار خود قرار دهند. /971/پ203/ج

ارسال نظرات