۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۱۳۵۵۳۵
لنکرانی تشریح کرد؛

ناگفته‌هایی از اساسنامه و شورای فقهی جبهه پایداری

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: در اساسنامه‌ای که با مشورت بزرگان بالاخص حضرت آیت الله مصباح تدوین شد، مبنا بر این شد که شورای فقهی داشته باشیم و این شورا بالاترین رکن جبهه پایداری باشد.
دكتر باقري لنكراني

 

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا به نقل از  رجا، کامران باقری لنکرانی در سومین نشست مشترک با فعالان جوان سیاسی و فرهنگی شهر شیراز سخنان خود را با تفسیر آیاتی از سوره آل عمران آغاز کرد و گفت: همه ما درصحنه اجتماعی وظیفه داریم که مرتبط با ولی فقیه و مسیر ولایی باشیم و تکالیف اجتماعی را انجام دهیم.

 

وی با بیان اینکه برخی به خاطر انجام تکالیف اجتماعی که از واجبات است، سر خدا و پیغمبر و ائمه علیهم‌السلام هم منت می گذارند، افزود: کسانی که از انجام تکلیف اجتماعی فرار می کنند اشتباه می کنند و این از ضعف و نقصان آنهاست که به تکالیف واجب اجتماعی شان آشنا نباشند.

 

لنکرانی در پاسخ به پرسشی درباره ماهیت شورای فقهی تشکیل شده در جبهه پایداری گفت: در اساسنامه‌ای که با مشورت بزرگان بالاخص حضرت آیت الله مصباح تدوین شد، مبنا بر این شد که شورای فقهی داشته باشیم و این شورا بالاترین رکن جبهه پایداری باشد.

 

وی ادامه داد: این شورا سه نفره است و آیت الله مصباح یزدی، آیت الله خوشوقت و یکی از علمای برجسته از اعضای این شورا هستند.

 

وزیر بهداشت دولت نهم هدف از ایجاد این شورا را جلوگیری از منحرف شدن جبهه پایداری از مسیر اصلی خود عنوان کرد و افزود: در اساسنامه جبهه پایداری قرار بر این شد که  شورای مرکزی ابتدا  تصمیمات خود را به استحضار شورای فقهی می رساند و آن تصمیم در صورت صلاحدید شورای فقهی اجرا می شود.

 

لنکرانی اظهار داشت: در اینجا مراقبت می شود که بحث فردی و سلیقه‌ای پیش نیاید و توجه به این باشد که آنچه نظر ولی فقیه است هدف قرار گیرد.

 

به گفته سخنگوی جبهه پایداری شورای فقهی بزرگانی هستند که جز نزدیکترین‌ها به رهبرانقلاب هستند و بیش از سایرین با نظرات ایشان آشنایند.

 

وی درباره نقاط ضعف و قوت جبهه پایداری گفت: در این یکسال و چند روزی که جبهه پایداری اعلام موجودیت کرده است، علاوه بر نقاط قوت، نقاط ضعف هم داشته‌ایم، ادعا نمی‌کنیم هر کاری کردیم درست بوده اما ادعا می‌کنیم در صحنه‌ای حضور پیدا کردیم و وظیفه‌ای انجام دادیم که آن وظیفه روی زمین مانده بود.

 

لنکرانی با یادآوری انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی در شیراز بیان کرد: حضور جبهه پایداری وزن رای‌های شیراز را به هم زد و تغییر داد و خدا را شاکریم که به وظیفه مان عمل کردیم و خوشحال هستیم که در این مجلس می‌توانیم برخی مباحث که رهبر انقلاب از ما می‌خواهند را پیگیری کنیم.

 

دبیر جبهه پایداری فارس در ادامه علت برگزاری این  نشست را وجود نیروهای معتمد و مخلص عنوان کرد و ادامه داد: برخی توان خود را محدود می کنند و برای خود حوزه استحفاظی قائل اند اما ما باید هم افزایی توان داشته باشیم و پشتیبان رهبر انقلاب باشیم.

 

وی با تاکید بر اینکه ما باید وارد میدان شویم و کار را دنبال کنیم، افزود: توقع رهبر عزیز ما از جوانان، کار عمیق است و اینکه باید با تدبر و تعقل و شور و عاطفه در صحنه حاضر شویم.

 

لنکرانی در پاسخ به این پرسش که چشم انداز جبهه پایداری چیست و آیا این جبهه فقط انتخاباتی است، گفت: جبهه پایداری زاییده احساس نیازی بود که بسیار احساس می شد و ما باید طبق حجت شرعی عمل کنیم.

 

این استاد دانشگاه ادامه داد: اهداف جبهه پایداری گفتمانی است و آن چیزی که امام و رهبر انقلاب به عنوان اسلام و انقلاب ترسیم می‌کنند را باید شناخته و دنبال کنیم.

 

دراین نشست که جوانان و فعالان سیاسی و فرهنگی شیراز گرد هم آمده و در فضایی صمیمی به بیان سوالات و پیشنهادات خود پرداختند، از سوی جوانان حاضر پیشنهاداتی برای ادامه تلاش و پیگیری اهداف جبهه پایداری عنوان شد./916/د102/ع

ارسال نظرات