۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۱۳۵۶۸۰
استادحوزه و دانشگاه:

اجلاس جنبش عدم تعهد فرصتی برای تبیین ماهیت بیداری اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه، اجلاس جنبش عدم تعهد را فرصتی مناسب برای تبیین دیدگاه‌های ایران در مسایل مختلف دانست و گفت: باید به جهان نشان دهیم که ماهیت جریان تحولات منطقه در چارچوب ایدئولوژی اسلام است.
حجت الاسلام اشکوري

حجت الاسلام عبدالمجید اشکوری، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد به میزبانی ایران را فرصتی مناسب برای کشور و جهان اسلام دانست و اظهار داشت: باید از این موقعیت بوجود‌ آمده درجهت تبیین مواضع خود برای شرکت کنندگان، نهایت استفاده را ببریم.

 

وی انتقال واقعیت ها به افکار عمومی جهان را یکی از فرصت های بوجود آمده در این اجلاس دانست و تصریح کرد: باید ماهیت جریان بیداری اسلامی را به جهانیان معرفی کنیم و بگوییم که چارچوب آن براساس ایدئولوژی اسلامی است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه، افزود: آمریکایی ها تلاش می کنند ماهیت تحولاتی که در منطقه رخ می دهد را وارونه جلوه دهند و بگوید این جریان یک بهار عربی است که در چارچوب لیبرالی شکل می گیرد و تحت کنترل آمریکا است.

 

حجت الاسلام اشکوری با تأکید براین که آمریکا به دلیل مخالفت ایران با سیاست‌های استکباری اش سعی دارد انزوای جمهوری اسلامی ایران را در عرصه بین المللی القا کند، گفت: آن‌ها از الگو شدن ایران در منطقه هراس دارند و می خواهند جلوی این اتفاق را بگیرند؛ اما برگزاری نشست های بین المللی در ایران همچون اجلاس جنبش عدم تعهد، نشان می دهد که تبلیغات آمریکایی ها در این زمینه دروغ است.

 

وی در توصیه به دست اندرکاران برگزاری این اجلاس و خطاب به رییس جمهور، اظهار داشت: انتظار داریم یک چهره انقلابی از آقای احمدی نژاد در صحنه اجلاس مشاهده کنیم و ایشان با صلابت خاصی به تبیین مواضع ایران در عرصه بین المللی همت گمارد./928/ت302/ع

ارسال نظرات