۲۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۳۵۷۲۸
استاد حوزه علمیه قم:

دشمن درصدد ترویج افکار باطل در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این که سیره و روش شهدا باید الگویی ارزنده برای نسل جوان جامعه باشد، گفت: امروز دشمن درصدد است با استفاده از ابزارهای خود افکار باطل را در جامعه رواج دهد.
جنگ نرم

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام عباس اردشیر لاریجانی، استاد حوزه علمیه قم، امروز در مراسم تجلیل از خانواده شهدا و پیشکسوتان سپاه ناحیه آمل در حسینیه ثارالله سپاه شهرستان با بیان این که در جهان بینی الهی موت پایان زندگی نیست، گفت: مرگ حقی است که از خداوند منان برای ما انسانها قرار داده شده است و هدف فنا و نابودی نیست بلکه رسیدن به مراتب والا است.


وی با اشاره به این که مرگ عصاره و خلاصه ای از زندگی است، خاطرنشان کرد: انسان در سرای آخرت مجموعه ای از اعمال خود را خواهد دید که ما باید سعی کنیم با تهذیب نفس و تکامل معنوی بهترین جایگاه ها را در سرای آخرت برای خود مهیا کنیم که در آن زمان دیگر پشیمانی و حسرت سودی نخواهد داشت.


حجت الاسلام اردشیر لاریجانی گفت: ما بهشت و جهنم خودمان هستیم که اگر اعمال شایسته و صالح داشته باشیم راهی بهشت خواهیم شد و در غیر اینصورت رهسپار جهنم می شویم.


استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که مرگ آیینه تمام نمای زندگی است، یادآور شد: مرگ در شهدا به گونه ای است که از تیرگی و تاریکی نجات می یابند و با اخلاص والای خود به مراتب والای عالم دست می یابند.


وی گفت: شهید زنده ای فوق زندگان است که همه عالم هستی با توسل به این بزرگواران می توانند سعادت را در وجود خود پیدا نمایند که لازمه آن خودسازی و ترویج اندیشه های ناب اسلامی در جان است.


این استاد حوزه علمیه با بیان این که سیره و روش شهدا باید الگویی ارزنده برای نسل جوان جامعه باشد، گفت: امروز دشمن درصدد است با استفاده از ابزارهای خود افکار باطل را در جامعه رواج دهد که باید هم خانواده ها و هم مسؤولان در این امر مهم احساس مسؤولیت کرده و ارزش های واقعی را در جامعه ترویج کنند.


وی گفت: دشمن وقتی متوجه شده است که از طریق جنگ سخت نمی تواند به اهداف خود دست پیدا کند درصدد این است که با جنگی نرم بر افکار مردم تسلط یابد تا بتواند بدین وسیله نقشه های شوم خود را عملی سازد.

 

حجت الاسلام اردشیر لاریجانی در پایان با اشاره به این که عظمت و پایداری ما به خاطر ایثار و جانفشانی امام راحل و شهدای گرانقدر هستند، خاطرنشان کرد: امروز باید با استعانت از رهنمودهای مقام معظم رهبری آرمانهای گرانقدر انقلاب اسلامی را به پیش بریم./950/پ202/ب
 

ارسال نظرات