۲۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۱۳۵۷۲۹
حجت الاسلام قهرمانی:

اساس جهان بینی توحیدی در اسلام بر حمایت از مظلوم استوار است

خبرگزاری رسا ـ مدیرحوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: اساس جهان بینی توحیدی در مکتب اسلام بر حمایت از مظلوم و انزجار از سلطه ظالم استوار است.
مدير حوزه علميه آذربايجان غربي، حجت الاسلام قهرماني

 

حجت الاسلام محمدجواد قهرمانی، مدیرحوزه علمیه آذربایجان غربی درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با بیان اینکه روز قدس روز انزجار وجدان های بیدار از ظلم و جور حاکمان سلطه در جهان است، خاطرنشان کرد: حمایت از مظلوم، اساس تفکر آزادی خواهانه در جامعه مبتنی بر توحید است و بر همین اساس بر هر مسلمان متعهد و متدین تکلیف است تا به این وظیفه شرعی و اخلاقی خود به طور احسن عمل کند.


وی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) که رژیم غاصب اسرائیل را غده سرطانی جهان اسلامی معرفی کرده اند، اظهار کرد: مهم ترین تئوری سیاسی رهبر کبیر انقلاب اسلامی، وحدت امتهای اسلامی جهان برای حذف کامل اسرائیل از منطقه بود.


 مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه امسال مراسم روز جهانی قدس باید باشکوه تر از سالهای قبل برگزار شود، گفت: حرکتهای بیداری اسلامی به وجود آمده در کشورهای منطقه ادامه راهی است که امام خمینی(ره) در جمعه آخر ماه رمضان به‌عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند.

 

حجت الاسلام قهرمانی با انتقاد صریح از عدم موضع گیری کشورهای عربی در برابر جنایت های رژیم غاصب اسرائیل و آمریکا گفت: بدون شک رمز موفقیت در برابر سلطه ابرقدرتهای جهانی اتحاد، همدلی و همبستگی تمامی ملتهای اسلامی است.


وی حمایت سران برخی از کشورهای عربی از سیاست های جنگ طلبانه صهیونیسم  را غیر قابل توجیه خواند و افزود: در شرایط کنونی که شاهد حرکت های آزادی خوانه در کشورهای منطقه هستیم نباید مسلمانان جهان وظیفه همگانی خود را فراموش کنند و در برابر ظلم سکوت کرده و زمینه را برای جولان زورگویان عالم و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا فراهم سازند.


مدیرحوزه علمیه آذربایجان غربی اظهار داشت: متأسفانه هم‌اکنون بیشترین حمایتی که از اسرائیل می‌شود از جانب حاکمان  کشورهای به ظاهر اسلامی است که خوشبختانه با بیداری اسلامی در خاورمیانه زمینه فروپاشی کامل رژیم منحوس صهیونیستی بیش از پیش و برای همیشه فراهم آمده است./936/ت302/ب

ارسال نظرات