۲۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۱۳۵۷۳۱
حجت الاسلام تقوی:

روز قدس آزمونی برای مدعیان دروغین دفاع از ارزش های انسانی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز مباحثات فقهی تبلیغی جواد الائمه مشهد از روز قدس به عنوان روز تجلی برابری حق و باطل یاد و بیان کرد: این روز بزرگ، روز صف بندی مجاهدان، خداجویان و موحدان عالم در برابر مستکبران و زورگویان است و به نوعی آزمونی الهی برای مدعیان دروغین دفاع از ارزش های انسانی به شمار می آید.
حجت الاسلام علي اصغر تقوي، مدير مرکز تربيت مبلغ جوادالائمه

 

حجت الاسلام علی اصغر تقوی، مدیر مرکز مباحثات فقهی تبلیغی جواد الائمه مشهد و از نخبگان تبلیغی استان خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: روز قدس نماد، الگو و افتخار مسلمانان است و از ایده، مسلک و مشی اسلامی برخوردار است؛ این روز علاوه بر این که برای دفاع از بخشی از ستم دیدگان عالم است، نماد اقتدار، انسجام و همدلی علیه کفر و الحاد بوده و مدافع هر ندای مظلومانه ای در جای جای این عالم است.

وی از روز قدس به عنوان روز تجلی برابری حق و باطل یاد و بیان کرد: این روز بزرگ، روز صف بندی مجاهدان، خداجویان و موحدان عالم در برابر مستکبران و زورگویان است و به نوعی آزمونی الهی برای مدعیان دروغین دفاع از ارزش های انسانی به شمار می آید.

حجت الاسلام تقوی با بیان این که روز قدس فردی، اختصاصی، حزبی و حتی مربوط به کشور و منطقه خاصی نیست، اظهار داشت: روز قدس روز جهانی الهی و مربوط به همه وجدان های بیدار عالم است، مگر می شود مسلمان بود و صدای «یالامسلمین» ستم دیدگان فلسطین را شنید و ساکت و بی تفاوت بود.

وی متذکر شد: امروز رژیم اشغالگر قدس بیش از هر زمانی آشفته و سردرگم است و این به جهت مقاومت و بیداری ملت ایران و ایستادگی رهبری عزیز است. ذلت و سردرگمی صهیونیست ها با راهپیمایی روز قدس صد چندان شده و روز نابودی این تفکر به زودی فرا خواهد رسید.

عضو اتاق فکر تبلیغ استان خراسان با اشاره به این که بیانات امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب همیشه راهگشای امت اسلامی بوده و آغاز بیداری اسلامی مدیون این ایده و تفکر است، ابراز داشت: اجتماع جهانی مسلمانان در روز قدس و در سراسر جهان اسلام، از ویژگی و اهمیت ویژه و خاصی برخوردار است، چرا که ملت سوریه که پرچمدار خط مقدم مبارزه با اسرائیل و از اضلاع هرم مقاومت است مورد هجمه همپالگی های رژیم غاصب صهیونیستی است و چشم جهانیان به حرکت مردمی قدس است.

وی تصریح کرد: هیچ شک و تردیدی نیست که انتخاب جمعه آخر ماه رمضان به عنوان روز قدس از سوی امام راحل(ره) و دفاع از سرزمین فلسطین موجب تشویق و ترقیب این مردم مسلمان برای مقاومت شده است و اگر این اندیشه والای امام خمینی(ره) نبود امروز نه تنها قدس، بلکه بخش اعظمی از کشورهای اسلامی و عربی منطقه تحت اشغال اسرائیل غاصب بود.

حجت الاسلام تقوی با ذکر این که پشتوانه تفکر روز قدس، تفکری است که نابودی تفکر اسرائیل و صهیونیست را در عالم رقم خواهد زد، افزود: این در حالی است که سران برخی از کشورهای منطقه بر ثروت مسلمانان مسلط شده و با استفاده از منابع اسلامی هم پیمان اسرائیل هستند و از فریاد خشم مقاومت در سوریه، بحرین، لبنان و عربستان و دیگر کشورهای اسلامی خشمناک می شوند.

وی ادامه داد: روزی که حضرت امام خمینی(ره) بیان فرمودند «همه فریادها را بر سر اسرائیل و آمریکا بکشید» چه کسی می توانست پیش بینی کند که مولود مبارک این تفکر، بیداری اسلامی خواهد شد.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان گفت: حضور در راهپیمایی روز قدس علاوه بر ارزش معنوی و فضیلت دفاع از مظلوم، سند فخر و مباهات ملی بوده و نشانگر اقتدار، استحکام و نیرومندی انقلاب اسلامی و کشور است؛ چه افتخاری بالاتر از این که روزه دارانی که نفس کشیدن شان تسبیح است به دفاع از قبله نخستین اسلام بپاخیزند./968/ت302/ب

ارسال نظرات