۲۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۱۳۵۷۷۳
امام جمعه جلفا:

روز قدس روز تحقق وحدت حقیقی امت اسلام است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی روز جهانی قدس را فرصتی بزرگ برای اتحاد و انسجام جهان اسلام و پایداری ملت‌های مسلمان در برابر جهان غرب و استکبار دانست.
روز قدس روز تحقق وحدت حقیقی امت اسلام است

 

حجت الاسلام علی انتظاری، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با تاکید بر این‌که راهپیمایی روز جهانی قدس همواره با ابعاد مختلف بین المللی همراه بوده است، اظهار داشت: تحولاتی که هفته‌ها قبل و بعد از راهپیمایی روز قدس در فلسطین اشغالی و دیگر ممالک اسلامی رخ می دهد، نشان از تاثیرگذاری بزرگ این روز مهم امت اسلامی است.

 

وی با تاکید بر این‌که اوج تلاش رسانه‌ای غرب بر فراموشی روز قدس و حضور کمرنگ مسلمانان در راهپیمایی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان تمرکز یافته است، خاطرنشان کرد: روز جهانی قدس از یادگاران ارزشمند امام راحل و تجلی شکوه و عظمت امت اسلامی در برابر مستکبران است، این روز بزرگ فرصتی برای اتحاد جهان اسلام و پایداری ملت‌های مسلمان است.

 

امام جمعه جلفا با بیان این‌که روز قدس، رستاخیر استکبارستیزی مسلمانان جهان در برابر رژیم صهیونیستی است، ادامه داد: حقیقت روز قدس، تاکید بر مقاومت اسلامی برای اضمحلال رژیم منحوس صهیونیستی است، از این رو رسانه های بیگانه تمایل چندانی برای انعکاس حقایق روز قدس ندارند.

 

حجت الاسلام انتظاری روز جهانی قدس را فرصتی بزرگ برای اتحاد و انسجام جهان اسلام و پایداری ملت‌های مسلمان در برابر جهان غرب و استکبار دانست و افزود: راهپیمایی روز قدس و اعلام حمایت از آرمان های مردم مظلوم فلسطین نمایش اقتدار امت اسلامی در راستای لبیک به ندای امام راحل و منویات رهبری است.

 

وی حضور در راهپیمایی روز قدس را وظیفه ای انسانی، اعتقادی و اسلامی تمامی مسلمانان اعلام کرد و گفت: حضور گسترده و پرشور مردم در این راهپیمایی بازتاب داخلی و خارجی عمیقی خواهد داشت، امروز در سایه حمایت‌های معنوی ملل اسلامی کار رژیم صهیونیستی به استیصال کشیده شده است.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به انواع دسیسه ها و توطئه های دشمنان اسلام برای ایجاد دو دستگی و نفاق در میان مسلمانان، افزود: ادامه انتفاضه فلسطین و حمایت های مردم ایران سبب تزلزل در پایه های رژیم غاصب صهیونیستی شده است و طولی نخواهد کشید که شاهد اضمحلال بزرگترین رژیم جنایتکار بشری خواهیم بود.

 

وی تبعیض نژادی و توسعه طلبی را از مهمترین ویژگی های رژیم صهیونیستی دانست و گفت: مکتب صهیونیسم در سال 1913 میلادی به واسطه همین روحیه تبعیض نژادی تشکیل شد، امروز جنایاتی از جمله تجارت اعضای بدن کودکان فلسطینی، قاچاق انسان و استفاده از سلاح های اتمی تنها از عهده خون خواران این رژیم سفاک بر می آید.

 

حجت الاسلام انتظاری با اشاره به شیوه های تبلیغی رژیم صهیونیستی برای تحریف اخبار و اطلاعات و ارائه چهره بشردوستانه از خود تصریح کرد: این رژیم اشغالگر که 80 درصد رسانه های دنیا را در اختیار دارد، با مظلوم نمایی و شعار حقوق بشر به دنبال اهداف توسعه طلبانه و استعمارگرایانه خود است.

 

امام جمعه جلفا خواستار پرهیز از طرح مسائل سخیف سطحی و گرایش به وحدت در مساله فلسطین میان امت اسلامی شد و خاطرنشان کرد: موضوع فلسطین و آزادی قدس شریف هیچگاه در قالب مساله عربی و یا غیرعربی نمی‌گنجد، این همان انحرافی است که دشمنان سال‌ها آرزوی ترویج آن میان افکار امت اسلامی را داشته اند./935/ت302/ب

ارسال نظرات