۲۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۱۳۵۷۸۲
با هدف انسجام‌ بخشی فعالیت‌های قرآنی و تفسیری؛

نهضت قرآنی در حوزه های علمیه کشور آغاز می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز کشور از آغاز نهضت قرآنی با هدف انسجام‌ بخشی و انتظام دادن به فعالیت‌های قرآنی و تفسیری در حوزه‌های علمیه کشور خبر داد و افزود: این نهضت همسو با مهجوریت‌زدایی از قرآن و به منظور تدبر در قرآن در دستور کار قرار گرفته است.
نهضت قرآنی در حوزه های علمیه کشور آغاز می شود

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور، امروز در مراسم آغاز ساخت حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) منطقه لاریجان شهرستان آمل با بیان این که طلاب و روحانیان به عنوان سربازان گمنام عصر غیبت حضرت ولی عصر(عج) هستند، خاطرنشان کرد:  باید این قشر مهم و تاثیر گذار با آموختن علوم مختلف و افزایش سطح آگاهی، رسالت خطیر خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهند.

 

وی با اشاره به این که حوزه های علمیه در راستای ترویج فرهنگ ارزشمند و اثر گذار نقش مهم و بسزایی را ایفا می کنند، گفت: باید به ترویج فرهنگ اصیل اسلامی توجه و اهتمام خاصی صورت گیرد.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که طلاب در خط مقدم ترویج دین قرار دارند، خاطرنشان کرد: باید به نهج البلاغه و  قرآن کریم در حوزه ها توجه ویژه ای شود و در راستای ترویج مفاهیم و معارف این دو کتاب ارزنده اقدامات شایسته ای صورت گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که طلاب حوزه باید از فرصت های موجود نهایت بهره را در جهت فراگیری احکام ناب دینی ببرند، تصریح کرد: خوشبختانه امروز شرایط بسیار خوبی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جهت فراگیری علوم حوزوی فراهم است.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به این که حوزه و روحانیت در تاریخ همواره نقش ارزنده ای در هدایت جامعه به سوی سعادت و تعالی دینی بر عهده داشتند، ادامه داد: امروز نیز این مرکز عظیم نشر مبانی دینی در صف اول ترویج اسلام ناب محمدی قرار دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به این که طلاب و روحانیان در جنگ نرم دشمنان علیه  کشورمان نقشی اساسی و مهمی را دارا هستند، تاکید کرد: باید با افزایش آگاهی و بصیرت بخشی در جوانان جامعه آنان را از نقشه های شوم دشمنان آگاه کرد و به سمت معارف والای دین سوق داد که این امر سعادتمندی دنیا و آخرت آنان را رقم خواهد زد.

 

وی همچنین با اشاره به این که طلاب باید فضای جامعه را به سمت ترویج شادی و نشاط سوق دهند، خاطرنشان کرد: طنزهای غیراخلاقی در جامعه در حال ترویج است که باید طنزهای حکیمانه جایگزین آنها شود و به این مسأله مهم توجه شود که مردم جامعه خواستار افزایش انگیزه و شادابی هستند که در این راستا باید کارهای خوبی صورت گیرد.

 

رییس ستاد اقامه نماز بر گسترش مدارس و حوزه های علمیه در همه شهرستان ها و مناطق دور دست کشور تاکید کرد و گفت: راه‌اندازی حوزه علمیه در بخش لاریجان شهرستان آمل از آرزوهای دیرینه مردم این بخش بوده است و اکنون نیز باید با کمک خیرین در ساخت آن تسریع شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که حوزه های علمیه در توسعه فرهنگی و گسترش فرهنگ دینی مناطق نقش بسزایی دارند، تصریح کرد: تقویت مدارس علمیه می تواند در ارتقای بینش دینی و عقیدتی مردم نقش آفرین باشد./950/پ202/ب

ارسال نظرات