۲۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۱۳۵۷۸۵
بیانیه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت روز قدس؛

روز قدس، روز احیای اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی قدس، ابتکار تاریخی امام خمینی(ره) را به مثابه ایجاد پیوندی دائمی میان همه مسلمانان و حق‌طلبان جهان با ملت فلسطین دانست.
راهپيمايي روز قدس در رشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در بخشی از بیانیه مجمع جهانی تقریب مذاهب که به مناسبت روز جهانی قدس صادر شده است، می‌خوانیم:« حضور فعال در این همایش جهانی وظیفه هر انسان آزاده و عدالت‌خواه است»

بر اساس این گزارش، متن این بیانیه به شرح زیر است:

روز قدس روز احیای اسلام و روز فریاد رهایی فلسطین از چنگال صهیونیست‌های غارتگر است و نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، ابتکار تاریخی امام خمینی(ره)، به مثابه ایجاد پیوندی دائمی میان همه مسلمانان و حق‌طلبان جهان با ملت فلسطین است تا نام فلسطین و آرمان  رهایی قدس در پیچ‌و خم زندگی روزمره فراموش نشود .

دوران کنونی، عصر بیداری و روشنگری اسلامی است و فلسطین در کانون این خیزش اسلامی قرار گرفته است.بیداری اسلامی در منطقه و بحران اقتصادی دنیای غرب، اعتراضات مردمی بر علیه دول غربی و اعتصابات داخلی در رژیم اشغالگر قدس باعث شده تا روز قدس امسال متفاوت‌تر از سال‌های قبل گردد.

روز قدس امسال با توجه به پروسه جهانی شدن بر مبنای بیداری اسلامی و بصیرت جهانی علیه استکبار و صهیونیسم بین‌الملل، فرصت خوبی است تا با اتحاد با دیگر ملل اسلامی جبهه مستحکمی را در برابر دشمنان اسلام تشکیل دهیم و با توجه به انقلاب‌های منطقه و بیداری اسلامی، بستر همکاری و اتحاد بین مسلمین مهیا کنیم.

از این رو، حضور فعال در این همایش جهانی وظیفه هر انسان آزاده و عدالت‌خواه است. چنانچه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرمودند: مسأله فلسطین از لحاظ اسلامی برای همه مسلمانان از جمله برای ما یک مسأله اساسی و یک فریضه است و تنها راه ریشه‌کن کردن این غده سرطانی خطرناک، مقاومت و مبارزه است.

 مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ضمن اعلام خشم و انزجار از جنایات رژیم منفور صهیونیستی و استکبار جهانی که دم از حقوق بشر می‌زند و چشم و گوشش را بسته و قتل و عام جوانان فلسطینی را نادیده می‌گیرد، همگام با حضور گسترده و یکپارچه تمامی مسلمانان جهان در راهپیمایی بزرگ روز جمعه، روز قدس را نشان‌گر وحدت و همبستگی بین‌المللی مسلمانان درحمایت از حقوق قانونی و مردم مسلمان فلسطین می‌داند. و از همه مسلمانان و مستضعفان و طرفداران آزادی و حقوق واقعی بشر دعوت می‌کند تا با حضور فعال در این راهپیمایی صفوف خود را در جبهه تقابل با استکبار جهانی یکپارچه‌تر کنند و بدین‌وسیله انزجار خود را از صهیونیسم و استکبار حامی آن اعلام نمایند./919/د102/ن

ارسال نظرات