۲۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۱۳۵۸۱۴
به دلیل محکومیت سوریه؛

روسیه از مجمع عمومی سازمان ملل انتقاد کرد

خبرگزاری رسا ـ روسیه از مجمع عمومی سازمان ملل متحد به دلیل محکوم کردن حکومت سوریه به شدت انتقاد کرد و این کار را ضربه ای به اقدام های صورت گرفته برای برقراری آرامش در این کشور عنوان کرد.
بان کي مون

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از رویترز، ویتالی چورکین، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد با انتقاد از محکوم کردن سوریه توسط این نهاد بین المللی گفت: قطعنامه مجمع عمومی جانبدارانه و در جهت حمایت از مخالفان مسلح است.

 

مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز جمعه با اکثریتی چشمگیر قطعنامه‌ غیرالزام‌آوری را تصویب کرد که شورای امنیت را به خاطر ناتوانی در پایان بخشیدن به ناآرامی‌ها در سوریه محکوم کرد.

 

این قطعنامه با پیشنهاد چند کشور عربی و پس از استعفای کوفی عنان، فرستاده ویژه جامعه بین المللی و شکست طرح شش ماده‌ای او صادر شد.

 

در این قطعنامه علاوه بر محکومیت شورای امنیت، عملکرد دولت و ارتش سوریه در سرکوب مخالفان محکوم شده است.

 

این قطعنامه از حمله نیروهای امنیتی سوریه به معترضان غیرمسلح از جمله کودکان و "قتل و ایراد جراحت، بازداشت خودسرانه، حبس، شکنجه و بدرفتاری با بازداشت شدگان" به شدت انتقاد شده است.

 

قطعنامه مجمع عمومی با 133 رای موافق، 12 مخالف و 31 ممتنع تصویب شد.

 

بشار جعفری، سفیر سوریه در سازمان ملل متحد قطر و عربستان سعودی، تهیه کنندگان متن قطعنامه را متهم کرد که به طور همزمان می خواهند به عنوان آتش افروز و آتش نشان عمل کنند./982/ب903/ک

ارسال نظرات