۲۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۸۴۴
ملت ایران بار دیگر حماسه آفرید؛

فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در ایران اسلامی طنین انداز شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس ملت انقلابی و متعهد ایران اسلامی با حضور در راهپیمایی این روز ضمن گرامی داشت آرمان امام راحل و انقلاب اسلامی، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.
حضور مراجع تقليد و مسئولان نظام در راهپيمايي روز جهاني قدس
 
به گزارش خبرنگاران خبرگزاری رسا از شهرهای مختلف کشورمان، ایران اسلامی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان حال و هوای ویژه ای داشت و مردم روزه دار و خداجوی و انقلابی با حضور در راهپیمایی روز قدس، ضمن اعلام حمایت از ملت مظلوم فلسطین شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را رساتر از هر زمان دیگر فریاد زدند.
زن و مرد، پیر و جوان و کودک و خردسال همه در روز جهانی قدس آمده بودند تا نشان دهند نه تنها گذشت زمان خللی در عزم و اراده آنان در حمایت از فلسطین مظلوم نگذاشته، ‌بلکه آنها را بیش از گذشته به ادامه این مسیر و مقابله با رژیم صهیونیستی مصمم کرده است.
شرکت کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس با در دست داشتن پرچم ایران، پرچم فلسطین و پرچم حزب‌الله، تصاویر امام و رهبری و حمل پارچه نوشته ها و پلاکاردهایی با مضمون حمایت از ملت فلسطین و محکوم کردن جنایات اسرائیل، فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.
راهپیمایان همچنین با سر دادن شعارهایی حمایت خود را از مقاومت مردم سوریه و دولت این کشور اعلام و همراهی حکام مرتجع منطقه و برخی دولتمردان کشورهای اسلامی از جمله ترکیه با استکبار جهانی در آشوب آفرینی در کشور اسلامی سوریه را محکوم کردند.
تظاهرکنندگان بعد از حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس، قطعنامه‌ای را در حمایت از ملت مظلوم فلسطین قرائت کردند و سپس در نمازهای جمعه حضور یافتند.
مردم روزه دار ایران اسلامی همچنین در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس، کمک های نقدی و غیر نقدی خود را به منظور کمک به ملت مظلوم فلسطین و زلزله زدگان آذربایجان شرقی تقدیم کردند.
این گزارش حاکی است، مراجع تقلید، علما و شخصیت های حوزوی نیز در قم همگام با دیگر اقشار در راهپیمایی روز قدس حضور یافتند.
در شهر مقدس قم افزون بر حضرات آیات مکارم شیرازی و نوری همدانی از مراجع تقلید، اعضای جامعه مدرسین و مجلس خبرگان رهبری و شخصیت های برجسته حوزوی، آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه و علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند.
علی لاریجانی سخنران روز جهانی قدس در شهر مقدس قم بود که در سخنان خود با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی به تحلیل و بررسی مسائل بین‌المللی، منطقه ای و داخلی کشور پرداخت.
در شهر تهران نیز دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهور و دکتر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب سخنرانان راهپیمایی روز جهانی قدس بودند و آیت الله سید احمد خاتمی نیز خطبه های نماز جمعه پایتخت را ایراد کرد./924/پ202/ج
ارسال نظرات