۲۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۱۳۵۸۶۱
حجت الاسلام جوادی آملی:

نهضت انتفاضه مولود روز قدس است

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا با تاکید بر این که نهضت انتفاضه مولود روز قدس است، خاطرنشان کرد: ملت فلسطین باور کرده اند که یک ملت واحد و اصیل هستند که بدین منظور نهضت را به عنوان یک حرکت اصیل اعلام کردند.
حجت الاسلام جوادي آملي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا، در مراسم گرامیداشت روز جهانی قدس در مصلی بزرگ قدس شهرستان آمل با بیان این که حرکت های عظیم ملت های مسلمان گامی برای تحقق آرمان های بلند انقلاب اسلامی شده است، گفت: امام خمینی(ره) با درستی و نگاهی الهی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز جهانی قدس نامگذاری کردند.

 

وی با اشاره به این که اولین تصمیماتی که امام راحل بعد از برپایی جمهوری اسلامی به طور صریح و روشن اعلام کردند مسأله فسلطین بود، افزود: امام خمینی(ره) درصدد آزادی قدس و محو رژیم غاصب صهیونیستی بود و همواره بر آن اصرار داشت که این امر موجب تشویق و ترغیب امت فلسطین برای رسیدن به آزادی از چنگال زور گویان شد.

 

حجت الاسلام جوادی آملی گفت: امام راحل با تربیت حرکت های جهادی و اعلام روز جهانی قدس ملت فلسطین را امیدوار و خوشحال کرد و موجب شد تا آنان از جریان ملی گرایی درآیند و مبتنی بر اندیشه های اصیل اسلامی حرکتی ماندگار را آغاز کنند.

 

عضو کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر این که نهضت انتفاضه مولود روز قدس است، خاطرنشان کرد: ملت فلسطین باور کرده اند که یک ملت واحد و اصیل هستند که بدین منظور نهضت را به عنوان یک حرکت اصیل اعلام کردند.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا با اشاره به این که شعار اسراییل غاصب، فلسطین سرزمین بدون ملت برای ملتی بدون سرزمین بود، خاطرنشان کرد: آنان با این شعار خود ملت فلسطین را نادیده گرفتند ولی در اصل قضیه اسراییل هیچ موجودیت و ملتی ندارد و تنها یک حزب سیاسی است که به عنوان نماد استکبار جهانی تبدیل شده است.

 

حجت الاسلام جوادی آملی با بیان این که جنگ 33 روزه لبنان و جنگ 22 روزه نهضت انتفاضه روشن گری را در دل ملت فلسطین شعله ور کرد، گفت: موفقیت لبنان و نهضت نیز از برکات ارزنده روز جهانی قدس است که به یاری خداوند متعال شاهد ذلت اسراییل خواهیم بود که این یک وعده غیر قابل تخلف الهی است.

 

وی با بیان این که صهیونیسم در دین مسیح همانند وهابیت در اسلام است، خاطرنشان کرد: هیچ کدام از این دو اساس و ریشه ای ندارند و حرکت آنان به سمتی نادرست است.

 

حجت الاسلام جوادی آملی به بیداری اسلامی در منطقه اشاره کرد و گفت: بیداری اگر مبتنی بر اسلام ناب محمدی باشد می تواند مؤثر و کارساز باشد ولی اگر اسلام مبنا بخواهد قرار گیرد و اسلام ناب تحقق پیدا نکند این حرکت ها عقیم خواهد ماند.

 

رییس مؤسسه آموزش عالی امام حسن (ع) با تاکید بر این که هر ملتی که می خواهد موفق شود باید شعار وحدت در آنجا نهادینه شود، گفت: هر کلامی که بخواهد به نحوی از انحاء به وحدت آسیب بزند در مسیر دشمن قرار دارد و قلم بدستان و اهل سخن باید مراقب باشند که سخن نادرستی را نزنند و به واقع نباید به هرکسی اجازه داده شود که از موضع اسلام و آن هم اسلامی که برگرفته از آرمان های امام راحل است سخن بگوید.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که غرب گرایی آفت بزرگی برای اسلام است که باید از انتشار آن جلوگیری شود، افزود: اگر فرهنگی سکولار و غرب زده وارد شود دیگر نمی تواند منشأ بیداری و هوشیاری باشد و به واقع همه جوامع اسلامی باید به این امر مهم توجه داشته باشند و با ترویج ارزش های والای اسلامی از ورود فرهنگ غرب جلوگیری کنند.

 

حجت الاسلام جوادی آملی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که دین را باید از اسلام شناسان بخواهیم و نباید بگذاریم تا هرکسی در جبهه رسانه ای سخن بگوید، خاطرنشان کرد: عدم توجه به این امر سبب می شود که عده ای بیایند دم از مهدویت بزنند و این در حالی است که درصدد فریب مردم هستند و جامعه باید آگاه باشد که مهدویت اصیل را باید از انسان های اسلام شناس اصیل گرفت./950/پ202/ب

ارسال نظرات