۲۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۱۳۵۸۸۰
امام جمعه اصفهان:

تا پای جان برای نابودی رژیم صهیونیستی تلاش می کنیم

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان با اشاره به تاکید حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود، گفت: ما تا آخرین نفس پیگیر این مهم خواهیم بود و برای تحقق آن تلاش می کنیم.
تا پای جان برای نابودی رژیم صهیونیستی تلاش می کنیم

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در خطبه های نماز جمعه این هفته استان، به مناسبت آخرین روزهای ماه مبارک رمضان نکاتی را یادآور شد و گفت: در این روزهای باقیمانده ماه مبارک رمضان، فرصت توبه از اعمال اشتباه و گناهانمان را از دست ندهیم.

وی در ادامه به شرح جمله‎ای از امام خمینی(ره) در مورد رژیم جعلی اسرائیل پرداخت و گفت: امام خمینی(ره) می‎فرمایند اسرائیل غده سرطانی است، اگر به این جمله دقت کنیم می‎بینیم که ظرافت بسیاری در این کلام به کار رفته است زیرا سرطان پیش‎رونده است و همه بدن را می‎گیرد و رژیم صهیونیستی هم ماهیتی این‎چنینی دارد.

امام جمعه اصفهان افزود: شارون بیش از 30 سال پیش در پاسخ به خبرنگاری ایتالیایی که از او پرسیده بود آیا شما رویای نیل تا فرات را در سر دارید یا چیزی بیش از آن، گفته بود مرزهای اسرائیل نه تنها کشورهای عربی همسایه که شامل کشورهایی چون ترکیه، ایران، افغانستان، شمال آفریقا و کشورهای جنوبی خلیج فارس خواهد بود.

 وی ادامه داد: همچنین مسؤولان رژیم غاصب صهیونیستی در جایی دیگر گفته بودند، اگر می‎خواهیم برای همیشه به مسأله فلسطین پایان دهیم و حربه نفت را از دست مسلمانان بگیریم باید از اردن به سمت کویت برویم و در  دو روز، کویت را اشغال کنیم، پس از اشغال کویت، دیگر نفت یک سلاح عربی نیست بلکه یک سلاح اسرائیلی است.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: اینها تسلط بر کشورهای اسلامی و نفت خلیج را در سر داشتند و پیش از انقلاب اسلامی ایران تا حدودی هم موفق شدند، اما پس از انقلاب اسلامی یکی از اولین کارهای امام(ره)، دستور تعطیلی سفارت اسرائیل و تبدیل آن به سفارت فلسطین بود.

آیت الله طباطبایی نژاد ابراز داشت: امام راحل دو آرزوی بزرگ داشتند، اول اتحاد همه امت اسلامی و دوم آزادی سرزمین فلسطین؛ ایشان در زمینه اتحاد اسلامی قائل به وحدت همه مسلمین در عین کوتاه نیامدن از حقایق اسلامی بودند؛ ایشان در عین حال که در طول عمر شریفشان همیشه و همه جا دم از ولایت می‎زدند و حتی در اولین جمله وصیتنامه خود حدیث ثقلین را ذکر می‎کنند، اما با فحاشی و توهین به مقدسات اهل تسنن که نه تنها باعث جذب و هدایت آنان نمی‎شود بلکه فقط و فقط موجب نفرت و تفرقه امت اسلامی است مخالف بودند؛ ایشان اعتقاد داشتند ما باید دست در دست هم با استکبار جهانی مقابله و مبارزه کنیم اما اختلافات خود را با گفتوگو و مذاکره علمای اسلامی حل کنیم.

وی در تشریح آرزوی امام( ره) برای آزادی فلسطین خاطرنشان کرد: دومین آرزوی امام راحل آزادی فلسطین و نابودی اسرائیل بود که ما تا آخرین نفس پیگیر این آرزوی امام(ره) خواهیم بود؛ مبادا فکر کنید تظاهرات مردمی کاری از پیش نمی‎برد، همین تظاهراتها بود که انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و جلوی عملی شدن افکار اسرائیل برای اشغال منطقه را گرفت.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: پس از انقلاب اسلامی ایران، اسرائیل نه تنها هیچ سرزمین جدیدی به دست نیاورده بلکه سرزمینهایی که داشته را هم یکی پس از دیگری از دست داده است؛ این انتفاضه که به برکت روحیه حاصل از انقلاب اسلامی شکل گرفته است در واقع آگاهی بخش ملت فلسطین نسبت به مزدور بودن سران کشورهای عرب و اتکای آحاد ملت فلسطین به اسلامیت به جای عربیت است و اسرائیلی که می‎خواست کویت را دو روزه بگیرد تا بر نفت خلیج فارس مسلط شود، امروز دور تادور خود را دیوار کشیده تا از عملیات مبارزان فلسطینی در امان باشد.

وی به جمله‎ای از شهید فتحی شقاقی که می‎گوید هیچ کس و هیچ چیز مانند امام(ره) نتوانست ملت فلسطین را به حرکت وادارد اشاره و اظهار داشت: همه پیروزیهای فلسطین و لبنان در سایه رهبری ولی امرمسلمین و تبعیت از ایشان است.

امام جمعه اصفهان در پایان، نابودی اسرائیل را مژده داد و گفت: ان شاءالله قبل از ده سال آینده اسرائیل نابود خواهد شد./9391/پ202/ب

ارسال نظرات