۲۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۱۳۵۸۹۰
حجت الاسلام ابوترابی:

متاسفانه فلسطین مساله اول جهان عرب نیست

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس با اشاره به خیانت های آشکار و پنهان شیوخ عرب منطقه در حق مردم فلسطین گفت: متاسفانه فلسطین بر خلاف شعارهای برخی حکام مرتجع منطقه‌ای، مساله اول جهان عرب نیست.
حجت الاسلام ابوترابي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت اسلام محمدحسن ابوترابی فرد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی امروز در اجتماع بزرگ راهپیمایان روز جهانی قدس در تبریز اظهار داشت: تمام تلاش غرب برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی بی‌ثمر بوده است، چراکه همواره شاهد روند اضمحلال این جرثومه فساد در منطقه بوده ایم.

 

وی با تاکید بر این‌که مقاومت غزه فرزند مقاومت لبنان و مقاومت لبنان فرزند مشروع مقاومت ملت ایران است، خاطرنشان کرد: خیانت های آشکار و پنهان شیوخ عرب منطقه در حق مردم فلسطین هیچگاه از ذهن تاریخ پاک نخواهد شد، متاسفانه فلسطین بر خلاف شعارهای برخی حکام مرتجع منطقه‌ای، مساله اول جهان عرب نیست.

 

نایب رییس مجلس با بیان این‌که مساله قدس، تنها مساله ای عربی نیست، تصریح کرد: همانطور که امام راحل فرمودند؛ قدس متعلق به جهان اسلام است، در حقیقت انحصار مساله فلسطین در قالب‌هایی چون عربی و غیرعربی، بزرگترین خیانت در حق مردم مظلوم این کشور است.

 

حجت الاسلام ابوترابی با تاکید بر این‌که معادلات سیاسی منطقه به نفع مردم فلسطین و به ضرر رژیم غاصب صهیونیستی تغییر یافته است، ادامه داد: رژیم غاصب صهیونیستی که تحت حمایت کشورهای خائن عرب و استکبار قرار دارد، در مقابل حزب الله لبنان شکست خورد و این امر مسلمانان منطقه را به حرکت های انقلابی امیدوار کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ملت ایران را الگوی مقاومت و پایداری برای دستیابی به حقوق مسلم خود دانست و ظهار داشت: در شرایطی که استکبار جهانی تمام تلاش خود را برای اعمال فشار سیاسی و روانی و همچنین تحریم اقتصادی علیه کشورمان به کار بسته تا شاید از حقوق به حق خود عقب نشینی کنیم، هوشیاری ملت مانع دستیابی استکبار به اهداف شومشان شده است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: کاروان علمی کشور با قدرت و شتاب بیشتری مسیر خود را طی می کند، امروز ملت مسلمان ایران باید تمام تلاش خود را به کار گیرد تا به عنوان قدرت سیاسی و اقتصادی در عرصه جهانی مطرح باشد و برای رسیدن به این هدف باید در مسیر علم و دانش تلاش بیشتر شود.

 

حجت اسلام ابوترابی فرد با بیان این‌که هر ملتی از قدرت علمی برخوردار باشد، به‌عنوان ابرقدرت مطرح است، تصریح کرد: باید با استفاده از توان علمی و نعمت های خدادادی خود به قدرت بزرگ اقتصادی در جهان تبدیل شویم.

 

وی در پایان با تسلیت جان باختگان زلزله شهرهای اهر، ورزقان و هریس، با اشاره به بازدید خود از مناطق زلزله‌زده اظهار داشت: حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی نشان داد که این خطه از میهن اسلامی همواره به وفاداری از اسلام، ائمه اطهار، انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) و ولایت شناخته می شود./935/پ202/ع

ارسال نظرات