۲۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۱۳۵۹۲۳
با حضور گسترده علما و مردم؛

راهپیمایی روز قدس در سراسر عراق برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ راهپیمایی روز جهانی قدس، صبح امروز با حضور گسترده و کم نظیر شهروندان عراقی در شهرهای مختلف این کشور برگزار شد.
راهپيمايي روز جهاني قدس در عراق راهپيمايي روز جهاني قدس در عراق راهپيمايي روز جهاني قدس در عراق راهپيمايي روز جهاني قدس در عراق راهپيمايي روز جهاني قدس در عراق

 

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، صدها هزار تن از مومنان روزه دار عراقی، صبح امروز به ندای امام راحل (ره) لبیک گفته و در راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرهای مختلف این کشور شرکت کردند.

 

هزاران تن از شهروندان بصره با حضور گسترده در راهپیمایی که در یکی از خیابان های اصلی این شهر برگزار شد، حضور یافته و روز قدس را گرامی داشتند.

 

شرکت کنندگان در این تظاهرات که حضور پرشور بانوان و کودکان در آن جلب توجه می کرد پرچم فلسطین و عراق را برافراشته بوده و عکس هایی از امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله سیستانی و مقدسات فلسطین را حمل کرده بودند.

 

داغر الموسوی، مشاور رییس جمهور عراق در مسائل عشایر در گفت وگو با خبرنگاران تاکید کرد: روز جهانی قدس همانگونه که امام خمینی فرمودند یوم الله، روز اسلام و روز پیروزی مستضعفان بر مستکبران است.

 

وی افزود: حضور هزاران تن از ساکنان بصره در این راهپیمایی نشان دهنده محکومیت آشکار سیاست های کافرانه رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین است و متاسفانه شاهد آن هستیم که اغلب حکام عرب نسبت به یاری رسانی به ملت فلسطین بی تفاوت بوده و تنها به مصالح شخصی خود می پردازند.

 

شهروندان شهرهای استان واسط نیز همگام با مومنان سراسر جهان در روز جهانی قدس به خیابان ها آمده و بر لزوم تلاش همگانی برای آزادی فلسطین از چنگال صهیونیست ها تاکید کردند.

 

علما، طلاب علوم دینی، نمایندگان پارلمان، سیاستمداران، شیوخ عشایر و قشرهای مختلف این استان در این راهپیمایی شرکت کرده و با فریاد «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» جنایت علیه ملت مظلوم فلسطین را محکوم کردند.

 

هزاران تن از ساکنان شهر العماره واقع در استان میسان نیز از خیابان دجله در وسط این شهر تا ساختمان شورای شهر به راهپیمایی پرداختند که حضور صدها تن از بانوان عضو جریان شهید محراب وابسته به مجلس اعلای اسلامی از نکات قابل توجه این راهپیمایی بود.

 

راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر ناصریه همچون سایر شهرهای عراق با تدابیر شدید امنیتی برگزار شد و ساکنان این شهر با حضور گسترده در این راهپیمایی با آرمان های امام راحل (ره) و فلسطین بیعت مجددی داشتند.

 

تظاهرات روز قدس در بغداد نیز با شکوه برگزار شد و خیل روزه داران با برافراشتن پرچم فلسطین و سر دادن شعارهایی استمرار جنایت رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین را محکوم کردند./980/ب902/ک

 

 

ارسال نظرات