۲۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۳۵۹۷۹

اعزام 5 گروه استهلال ماه شوال در آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ گروه های ستاد استهلال آذربایجان شرقی از ساعت 14 امروز در پنج نقطه استان مستقر شده اند.
استهلال ماه شوال

 

حجت الاسلام سیدجلال شربیانی، مسؤول ستاد استهلال آذربایجان شرقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: این ستاد با نظارت آیت الله مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی فعالیت خود را برای استهلال ماه شوال آغاز کرده است.

 

مسؤول ستاد استهلال آذربایجان شرقی تصریح کرد: هم اکنون پنج گروه استهلال در شهرهای تبریز، جلفا، مرند، شبستر مستقر شده اند که عصر امروز و به هنگام غروب آفتاب نسبت به رصد ماه تلاش خواهند کرد.

 

حجت الاسلام شربیانی با بیان این‌که آیت الله شبستری یکی از گروه های استهلال در تبریز را همراهی خواهد کرد، گفت: اکیپ های اعزامی در مستقر شده در صورت دریافت نتیجه ای خاص و قابل توجه، دفتر مقام معظم رهبری را در جریان قرار خواهند داد.

 

وی با بیان این‌که شرایط برای رصد ماه شوال در جنوب کشور بهتر است، گفت: احتما این‌که فردا عید سعید فطر باشد، وجود دارد با این حال گروه های استهلال در سراسر کشور فعالیت خود را آغاز کرده و به محض مشاهده هلال ماه شوال گزارش های خود را به تهران ارسال می کنند.

 

مسؤول ستاد استهلال آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه طلاب علوم دینی را از دیگر فعالیت های این ستاد برشمرد و گفت: همه ساله در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، این ستاد گروه های متخصصی را جهت استهلال ماه ضیافت الهی به نقاط مختلف استان اعزام می کند.

 

وی در ادامه با بیان این‌که رؤیت هلال ماه در کشورمان در مقایسه با سایر کشورهای اسلامی و اروپایی علمی و تخصصی تر است، اظهار داشت: رویت هلال ماه در جهان اسلام موضوعی با اهمیت است، که با توجه به حساسیتی که در این زمینه وجود دارد تیم های تخصصی در کشور و سراسر جهان با بسیج تمامی امکانات گزارش های علمی لازم را تهیه و به محضر مقام معظم رهبری می رسانند./935/ت302/ب

ارسال نظرات