۲۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۱۳۶۰۴۱
آیت الله مظاهری:

تیتر برخی روزنامه‌ها آتش تفرقه را شعله‌ور می‌کند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مظاهری گفت: برخی رسانه ها گاهی با تیترهای داغ و اختلاف افکن خود آتشی را به پا می‌کنند که این کار از دست دشمن ساخته نیست و به این نکته توجه ندارند که داغی تیتر آنها گاهی نظام را به آتش می‌کشد.
حضرت آيت الله مظاهري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری، استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان در سلسله مباحث اخلاقی خود در بین نمازگزاران مسجد حکیم گفت: یکی از فضائل فراموش شده که در حال حاضر در اسلام شاهد آن هستیم اتحاد و برادری می‌باشد و این در حالی است که پیامبر گرامی اسلام(ص) بر این موضوع تأکید بسیاری می‌کردند.

 

وی ادامه داد: تاکید پیامبر به این امر تا حدی بود که وقتی ایشان وارد مدینه شدند و تشکیل حکومت دادند، اولین کاری که انجام دادند ساختن مسجد بود و قصد ایشان از این کار گذشته از ثواب آن، جمع کردن مردم در ساعاتی خاص و نشان دادن اتحاد و وحدت بین آنها بود.

 

حضرت آیت الله مظاهری در ادامه اظهار داشت: در اسلام هر عملی که موجب اتحاد، برادری و همدلی شود بسیار سفارش شده است و بیش از هزار روایت و صد آیه مهر تائیدی بر این امر می باشد و همچنین هر کس گره از کار مسلمانی بگشاید خداوند ثواب بیش از هزار حج را برای وی می‌نویسد و نکته قابل تأمل در این بحث این است که منظور ثواب ترغیبی می‌باشد نه استحقاقی.

 

وی با اشاره به این که هر کس باید در این راه به اندازه وسع خود قدم بردارد تا اتحاد حفظ شود، افزود: ما انقلاب کردیم که اسلام واقعی را پیاده سازیم ولی متاسفانه در اثر کج ‌روی، اختلافات و برخورد سلیقه ای برخی افراد، نه تنها موفق به این امر نشدیم بلکه گاهی اوقات ضربه محکمی نیز به این دین الهی وارد کردیم.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به تخلف برخی از جراید در این ‌باره بیان داشت: با ابراز تاسف عرض می‌کنم که برخی از روزنامه ها را که انسان مطالعه می‌کند، شرم می‌کند از این که بگوید این روزنامه چاپ جمهوری اسلامی است زیرا گاهی اوقات با تیترهای داغ و اختلاف افکن خود آتشی را به پا می‌کنند که این کار از دست دشمن ساخته نیست و به این نکته توجه ندارند که داغی تیتر آنها گاهی نظام را به آتش می‌کشد.

 

حضرت آیت الله مظاهری در پایان ضمن قدردانی از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس افزود: مراقب باشید که اختلافات شما باعث سوء استفاده دشمن نشود، زیرا آن ها منتظر آن هستند که کوچکترین مسئله را از شما ببینند، بزرگ ‌نمایی کنند و آبروی ملت ما را ببرند.

 

گفتنی است، جلسات اخلاق حضرت آیت الله حسین مظاهری همه روزه در ماه مبارک رمضان پس از اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد حکیم، واقع در خیابان حکیم اصفهان برقرارمی‌شد. /9392/پ202/ب

ارسال نظرات