۲۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۱۳۶۰۷۰
نماینده ولی فقیه در گیلان:

عید فطر، عید تحول انسانیت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رشت عید فطر را عید تحول انسانیت دانست و گفت: در ماه رمضان، انسان با داشتن امکانات برای بهره مندی از مظاهر زندگی، با همه نیازی که به آن دارد، خود را حفظ می کند تا حس تمالک نفس خود را به منصه ظهور برساند.
نماينده ولي فقيه در گيلان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه درگیلان، امروز درخطبه های نماز عید سعید فطر در مرکز استان، این عید را عید سپاسگذاری از یافتن حس تمالک نفس از درگاه الهی خواند و گفت: عید فطر، عید تحول انسانیت است.


امام جمعه رشت گفت: در ماه رمضان، انسان با داشتن امکانات برای بهره مندی از مظاهر زندگی، با همه نیازی که به آن دارد، خود را حفظ می کند تا حس تمالک نفس خود را به منصه ظهور برساند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قربانی با بیان این که به تعبیر پیامبر اکرم(ص)، قهرمان کسی است که بر نفس خود غلبه داشته باشد، گفت: مسلمانان در عید فطر توفیق غلبه بر نفس را جشن می گیرند.


امام جمعه رشت ماه رمضان را ماه کسب معارف و معنویت توصیف کرد و گفت: شکرگزاری از نعمت کسب معرفت و اخلاق از دیگر فلسفه های عظمت عید فطر است.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: ماه رمضان ماه ایجاد حس همدری با محرومان است و در عید فطر با رد زکات فطره که عمده مصرفش در راه محرومان است، این حس همدری به فعلیت و کمال می رسد.


عضو مجلس خبرگان رهبری در بخشی از سخنان خود به موارد مصرف زکات فطره اشاره کرد و گفت: فقرا و فقیرانی که نسبت خانوادگی با شخص پرداخت کننده زکات فطره دارند در اولویت مصرف زکات فطره هستند.


وی انتقاد از عملکرد سازمان های مدعی دفاع از حقوق بشر در برابر جنایت های آشکار در بحرین و میانمار گفت: متأسفانه این سازمان های مدعی امروز به آلت دستی برای تعدی بیشتر ظالمان به مظلومان جهان تبدیل شده است.


نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که امروز شاهد تجاوز در بسیاری از کشورهای مسلمان ازسوی استکبار جهانی هستیم، گفت: امروز تنها راه جلوگیری از حق کشی و زیاده طلبی رعایت قوانین اسلام است.


وی همچنین به درپیش بودن نشست سران کشورهای غیر متعهد در تهران اشاره کرد و گفت: این اجلاس می تواند زمینه ای برای جلوگیری از زورگویی های استکبار جهانی باشد./950/ پ202/ب

ارسال نظرات