۲۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۱۳۶۰۸۳
آیت الله علم الهدی:

همه در برابر بدحجابی و ناهنجاری‌های اجتماعی مسؤول هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد با بیان این که مسؤولیت مقابله با بدحجابی و ناهنجاری ها فقط با دولت نیست، گفت تک تک آحاد جامعه در برابر توسعه این ناهنجاری مسؤول هستند؛ مردم چرا اعتراض نمی کنند؟ یک ماه عبادت خدا یعنی قبول داشتن خدا و قبول داشتن خدا با زیرپا گذاشتن حدود الهی نمی سازد.
آْيت الله سيد احمد علم الهدي
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه های نماز عید سعید فطر در حرم مطهر رضوی، در خصوص وجوب زکات فطره، اظهار داشت: اینکه ما یک ماه رمضان روزه گرفتیم، نماز خواندیم و قرآن خواندیم همه این ها عبادات شخصی محسوب می شود اما باید توجه داشته باشیم با این حال عبودیت خدا تنها در این عبادات فردی خلاصه نمی شود.
عبودیت، صرف دعا و ارتباطات شخصی با خدا نیست
وی تصریح کرد: عبودیت، صرف دعا و ارتباطات شخصی با خدا نیست؛ بندگی خدا در کنار دلدادگی اوست و لازمه این عشق و دلدادگی، مسؤولیت در برابر خلق است.
آیت الله علم الهدی با اشاره به زلزله آذربایجان، گفت: رسیدگی به این عزیزان تنها وظیفه دولت نیست؛ همه ما در برابر هموطنان مان که در اثر زلزله بی خانمان شدند، مسؤول هستیم چرا که این حادثه فقط به یک نقطه و یک عده خاص محدود نمی شود بلکه این مصیبت در واقع بر همه ما وارد شده و همه باید داغدیده باشیم و در برابر بی خانمانی آن ها احساس مسؤولیت کنیم.
امام جمعه مشهد ابراز داشت: بایستی در همه فجایع و مصائب شیعیان عربستان و بحرین که گرفتار چنگال استکبار هستند و به خاطر احیای حدود الهی به زندان و شکنجه های آل خلیفه و آل سعود یعنی مزدوران صهیونیست گرفتار شده اند، خود را سهیم بدانیم.
وی خاطرنشان کرد: استکبار، صهیونیسم و همدستان شان در سوریه می خواهند یک عده وهابی ناپاک را به جان و ناموس مردم سوریه مسلط کرده اند تا سد مقاومت اسلامی را در هم بشکنند، در برابر این جنایت ها باید احساس مسوولیت کنیم و بی تفاوت نباشیم.
جامعه ای که ماه رمضان را پشت سر نهاده نباید رواج بدحجابی را تحمل کند
آیت الله علم الهدی یادآور شد:  ما در برابر هرزه گی ها، ناهنجاری ها و لاابالی گری های جامعه خود نیز مسؤول هستیم؛ امروز بدحجابی از بزرگ ترین ناهنجاری هاست؛ جامعه ای که مردم آن یک ماه روزه گرفته اند و در این مدت به مظاهر عبودیت خدا آراسته شده است، اکنون نباید رواج بدحجابی را تحمل کند.
وی با بیان این که مسؤولیت مقابله فقط با دولت نیست، ادامه داد: تک تک آحاد جامعه در برابر توسعه این ناهنجای مسؤول هستند؛ مردم چرا اعتراض نمی کنند؟ یک ماه عبادت خدا یعنی قبول داشتن خدا و قبول داشتن خدا با زیرپا گذاشتن حدود الهی نمی سازد.
اگر مردم خود درصدد مبارزه برآیند یقینا بدحجابی براندازی می شود
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: بدحجاب ها به همه ارزش های دینی دهن کجی کرده و خون شهدا را به باد سخره گرفته اند اگر مردم این فساد را درک کرده و خود درصدد مبارزه برآیند یقینا براندازی می شود.
وی اظهار داشت: اینکه ارشاد برخورد موردی می کند و دو مسؤول روشنفکر غرب زده به این کار اعتراض می کنند، بیشتر سبب گسترش این ناهنجاری می شوند اگر به جای 10 برخورد اینگونه ارشاد، بیست بار تذکر مردمی داده شود به طریق اولی جلوی فساد گرفته می شود.
آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: بندگی خدا زمانی ارزش دارد که در کنارش مسؤولیت پذیری در برابر خلق باشد.
امام جمعه مشهد در خطبه نخست نماز عیدفطر نیز اظهار داشت: عید فطر، عید ضیافت خدا و عید قربان، عید لقاءالله است، خداوند در این این ضیافت با این که یک مهمانی خاص از سوی خداوند است، همه افراد اعم از آشنا و غیر آشنا دعوت شده اند و پذیرایی می شوند و اتفاقا ناآشنایان به شرطی که این آَشنایی را ادامه داده و رابطه خود را با خدا تقویت کنند، بیشتر سود می برند.
وی خطاب به امت مسلمان تأکید کرد: دوستی با خدا و اندوخته های ماه رمضان خود را با دیدن ماهواره و برنامه های ناهنجار از دست ندهید./930/پ202/ج
ارسال نظرات