۲۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۱۳۶۰۸۶

گروه امدادرسان سوئیسی با آیت الله شبستری دیدار کرد

خبرگزاری رسا ـ اعضای گروه اعزامی سوئیس که برای کمک به زلزله زدگان به ایران آمده اند، با آیت الله شبستری، امام جمعه تبریز دیدار کردند.
سوئيس

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار اعضای گروه اعزامی سوئیس که برای کمک به زلزله زدگان به ایران آمده اند، اظهار داشت: ملت ایران همواره در امدادرسانی به حادثه‌دیدگان بلایای طبیعی در دیگر کشورها احساس مسؤولیت کرده است.

 

وی با اشاره به کمک‌های مردم و هلال احمر ایران به زلزله‌زدگان اخیر کشور ترکیه خاطرنشان کرد: رسیدگی به آسیب دیدگان و نیازمندان ریشه در مفاهیم دینی و قرآنی مسلمانان دارد، چنانکه در زلزله اخیر آذربایجان شاهد سیل گسترده کمک های مردمی به مناطق زلزله‌زده هستیم.

 

آیت الله شبستری با تقدیر از کمک های دولت سوئیس به زلزله زدگان آذربایجان تصریح کرد: شهرت مردم و دولت سوئیس به کمک های بشردوستانه در دنیا قابل تحسین است، ملت ایران به ویژه مردم آذربایجان نیز از کمک های دولت و ملت این کشور به زلزله زدگان آذربایجان تشکر می کند.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که چادرهای زمستانی اکنون بیشتر مورد نیاز زلزله زدگان است، تصریح کرد: با این حال دولت با تمام توان برای اسکان موقت زلزله زدگان تا زمان ساخت 12 هزار واحد مسکونی تلاش می کند.

 

همچنین سرپرست گروه اعزامی از سوئیس با اشاره به این‌که استفاده از کمک های ارسالی برای مردم زلزله زده موجب خوشحالی ملت و دولت این کشور خواهد بود، افزود: دولت و ملت این کشور در کنار مردم آذربایجان شرقی هستند، هرچه در توانشان هست برای کمک به زلزله زده ها دریغ نخواهند کرد.

 

گفتنی است، هواپیمای حامل کمک های مردم سوییس شامل یک‌هزار دستگاه چادر مجهز ضد سرما همراه با بخاری مخصوص چادر و یک هزار بسته کمک های اولیه وارد تبریز شد.

 

بنا بر این گزارش، دو زمین لرزه به بزرگی 6.2 و شش درجه در مقیاس امواج درونی زمین ریشتر عصر روز شنبه هفته گذشته شهر‌های اهر، ورزقان و هریس در آذربایجان شرقی را لرزاند./935/پ202/ع 

ارسال نظرات