۳۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۱۳۶۱۱۶
خبرگزاری فرانسه:

هدف اصلی اسرائیل از بیان حمله به ایران تحت فشار قرار دادن رییس جمهور آمریکاست

خبرگزاری رسا ـ خبرگزاری فرانسه در گزارشی به نقل از شماری از تحلیلگران و مقامات اسرائیل و آمریکا اعلام کرد هدف اصلی جنجال اخیر در اسرائیل بر سر حمله نظامی به ایران، تحت فشار قرار دادن رییس جمهور آمریکاست.
اوباما

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری فرانسه، رسانه های اسرائیل در روزهای اخیر با انتشار گسترده نظرات و اظهارات تحلیلگران و مقامات امنیتی، سیاسی و نظامی فعلی و سابق این رژیم، به موضوع حمله نظامی تل آویو به ایران پرداختند.

 

خبرگزاری فرانسه در گزارش خود نوشت: تحلیلگران اسرائیلی معتقدند اظهارات مطرح شده از سوی مقامات تل آویو درباره احتمال حمله نظامی این رژیم علیه برنامه هسته ای ایران با هدف به دست آوردن تعهد جدی تری از آمریکا در زمینه برنامه هسته ای ایران صورت می گیرد.

 

مطبوعات و شبکه های رادیو تلویزیون اسرائیل نیز به صورت غیرعادی بر موضوع حمله نظامی احتمالی این رژیم به تاسیسات هسته ای ایران متمرکز شده اند.

 

شماری از این نظرات و مطالب، حمله نظامی یکجانبه تل آویو علیه ایران بدون کسب موافقت و هماهنگی با آمریکا را تایید می کردند و برخی دیگر چنین اقدامی را منوط به هماهنگی و همراهی آمریکا می دانند.

 

ایهود باراک وزیر دفاع اسرائیل و شماری از مقامات ارشد این رژیم گفته اند که جنگ با ایران ممکن است 30 روز طول بکشد و منجر به کشته شدن 500 اسرائیلی شود.

 

این خبرگزاری افزود: هدف از افزایش هشدارهای اسرائیل درباره نزدیک شدن به زمان حمله نظامی علیه ایران، بیش از آنکه تهران باشد، آمریکاست.

 

انتظار می رود بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در حاشیه نشست آینده مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با اوباما ملاقات کند و از او بخواهد سه تعهد به اسرائیل ارائه کند. اول: حمله نظامی آمریکا به ایران در صورت عقب نشینی نکردن این کشور در زمینه هسته ای. دوم: ارائه زمانبندی فشرده (تعیین مهلت) برای مذاکرات هسته ای غرب با ایران و سوم: افزایش تحریم ها علیه تهران.

 

یک دیپلمات آمریکایی در اسرائیل هم گفت: حمله یکجانبه از سوی اسرائیل علیه ایران، اقدامی احمقانه خواهد بود./982/ب902/ک
 
ارسال نظرات