۳۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۱۳۶۱۱۹
سردار نقدی:

بسیج با تمام توان در خدمت‌ زلزله‌زدگان است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: سپاه و بسیج از نخستین ساعات وقوع زلزله آذربایجان در خدمت آسیب دید‌گان بوده و هستند.
سردار محمد رضا نقدي، رييس سازمان بسيج مستضعفين کشور

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین امروز با حضور در مناطق زلزله‌زده آذربایجان ضمن ابراز همدردی با ساکنان این مناطق از نزدیک در جریان خسارات وارد شده و نحوه کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان قرار گرفت.

 

وی که به همراه استاندار آذربایجان‌شرقی و فرمانده سپاه عاشورا در مناطق زلزله‌زده هریس، ورزقان و اهر حضور یافته بود، نحوه امدادرسانی به حادثه‌دیدگان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: سپاه و بسیج از نخستین ساعات وقوع زلزله آذربایجان با تمام توان در خدمت آسیب دید‌گان بوده و هستند.

 

سردار نقدی با بیان این‌که ألام بازماندگان حادثه تلخ زلزله هفته گذشته تنها با خدمت‌رسانی سریع و ساخت خانه‌های زلزله‌زده تسکین می یابد، گفت: خبر درگذشت جمعی از مردم عزیز و شریف استان آذربایجان‌شرقی به ویژه کودکان معصوم و مادران مظلوم آن دیار در حادثه زلزله، قلب‌های پاک ایرانیان را متاثر و عزادار این مصیبت کرد.

 

سردار نقدی خواستار تسریع در بازسازی خانه‌های روستاییان با توجه به نزدیکی فصل سرما در این منطقه شد و با حضور در جلسه ستاد بحران استان آذربایجان‌شرقی به بررسی نحوه کمک‌رسانی و امدادرسانی به زلزله‌زدگان و مشکلات آنان پرداخت و افزود: بایستی قبل از آغاز فصل سرما، خانه‌های ساخته شده در اختیار مردم قرار گیرد.

 

همچنین احمد علیرضابیگی، استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که تا 15روز آینده کار آواربرداری در مناطق زلزله زده به اتمام می رسد، اظهار داشت: واحدهای مسکونی روستایی که بر اثر زلزله اخیر تخریب شده، تا دو ماه آینده تمام انها بازسازی و تحویل روستاییان خواهد شد.

 

وی بر ضرورت شتاب بخشی در تحقق به موقع این امر تاکید کرد و با اشاره به درخواست روستاییان برای حضارکشی به منظور تگهداری احشام خود در مناطق زلزله زده گفت: حصار مورد نیاز برای این کار تامین شده و ت تمام این روستاها از این مزیت برخوردار خواهند شد.

 

گفتنی است، عصر روز 21 مرداد دو زمین لرزه به بزرگی 6.2 و شش درجه در مقیاس امواج درونی زمین ریشتر شهرستان‌های اهر، ورزقان و هریس در آذربایجان شرقی را لرزاند./935/پ302/ع

 

ارسال نظرات