۳۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۱۳۶۱۵۰
نهم شهریور؛

یازدهمین سالگرد ارتحال آیت الله صالحی مازندرانی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان شیرگاه از برگزاری یازدهمین سالگرد ارتحال آیت الله صالحی مازندرانی در زادگاهش خبر داد.
آيت الله اسماعيل صالحي مازندراني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سوادکوه، حجت الاسلام محمد مهدوی، امام جمعه شیرگاه، امروز در جلسه ستاد ارتحال آیت الله صالحی مازندرانی از برگزاری یازدهمین سالگرد ارتحال این عالم برجسته مازندرانی در زادگاهش خبر داد.


وی تکریم و تجلیل از عالمان و بزرگان دینی را تکریم دین مبین اسلام دانست و گفت: امروز احیای نام و یاد عالمان دینی یک اقدام بسیار شایسته است.


امام جمعه شیرگاه با بیان این که همایش های
 عالمان و شخصیت های دینی باید در خون شأن آنها برگزار شود، افزود: باید در چنین برنامه هایی به جایگاه علمی و فقهی علما بیشتر پرداخته شود.

 

حجت الاسلام مهدی با تأکید بر این که نقش علما و بزرگان دینی باید بیشتر برای مردم تبیین شود، تصریح کرد: جایگاه فقاهت، مرجعیت و اجتهاد باید محور برنامه هایی باشد که برای علما و فقها برگزار می شود.


وی گفت: این عالم ربانی از جایگاه علمی و فقهی بالایی برخوردار بوده است.


امام جمعه شیرگاه با مهم ارزیابی کردن جایگاه فقاهت و اجتهاد علما و فقها در طول تاریخ گفت: این جایگاه از اهمیت والایی برخوردار است و کنگره های علمی باید تاریخ فقاهت، نقش علما در عصر غیبت، مرجعیت علما، بحث ولایت فقیه، دیانت و سیاست را به خوبی مورد تحلیل و بررسی قرار دهند.

 

وی با اشاره به این که آیت الله صالحی مازندرانی در عرصه فقه و فقاهت از جایگاه والایی برخوردار بودند، ادامه داد: تدریس وی در سطوح عالی حوزه علمیه قم که یکی از فرازهای خوب و موفق ایشان در قم بود که باید عمیق تر و بیشتر معرفی شود.


امام جمعه شیرگاه با اشاره به این که مراسم سالگرد ارتحال این عالم ربانی نهم شهریور با سخنرانی حجت الاسلام ابوترابی در مسجد جامع شیرگاه برگزار می شود، تصریح کرد: برگزاری یادواره‌های تجلیل از علما در راستای احترام به مراجع و عالم و معنویت‌ است.

 

حجت الاسلام مهدوی به جایگاه ویژه آیت‌الله صالحی اشاره و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری این عالم جلیل‌القدر را از ذخایر حوزه علمیه و از حامیان و مدافعان صادق و صمیمی انقلاب، چه در دوران اختناق و چه پس از آن معرفی کردند./950/پ202/س

 

ارسال نظرات