۰۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۳۶۱۹۷
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی:

اجلاس عدم تعهد به تسریع صدور پیام انقلاب در عرصه جهانی کمک می‌کند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که برگزاری اجلاس عدم تعهد به تسریع صدور پیام انقلاب اسلامی در صحنه بین الملل کمک خواهد کرد، گفت: برگزاری این اجلاس نشان دهنده نقش تعیین کننده و قدرت ایران در عرصه بین المللی است.
1/  حجت الاسلام و المسلمين محمود رجبي عضو جامعه مدرسين

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد به میزبانی جمهوری اسلامی ایران، نخستین بازتاب این اجلاس را قدرت بین المللی نظام اسلامی دانست و گفت: این اجلاس نشان دهنده نقش اساسی جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی است.


تثبیت جایگاه نظام اسلامی در عرصه بین الملل از ویژگی‌های اجلاس عدم تعهد است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: برگزاری چنین اجلاس مهمی در شرایطی که آمریکا به دنبال منزوی کردن نظام اسلامی است و با فشارها و تحریم‌هایی که وارد کرده به دنبال تغییر موضع ایران در جهان است، نشان دهنده قدرت ایران در عرصه بین الملل است.


قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) یکی از پیام‌های مهم اجلاس عدم تعهد را تقویت مقاومت ملت‌های مظلوم منطقه در برابر استکبار جهانی دانست و اظهار داشت: کشورهای مستقل و بدون تعهد به شرق و غرب در این اجلاس با مواضع روشن خود به مزدوران عالم این پیام را می‌رسانند که حرکات مذبوحانه آنها به ضرر خودشان است و موجب مقاومت بیشتر ملت‌ها خواهد شد.


حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی با بیان این‌که نتایج این اجلاسیه ضعف رژیم صهیونیستی را به همراه خواهد داشت، گفت: کشورهای بیدار منطقه با روحیه جدید و با اعتماد به نفس بیشتر راه خود را ادامه خواهند داد و زمینه‌های سقوط این رژیم پوشالی را فراهم خواهند کرد.


وی ابراز کرد: برگزاری این نشست جایگاه نظام اسلامی را در عرصه بین الملل بیشتر تثبیت می‌کند و همان گونه که در جلسات گذشته این اجلاسیه اعضا حمایت قاطع خود را از ایران اعلام کردند در این اجلاس هم که به میزبانی ایران برگزار می‌شود، تقویت موضع ایران در صحنه بین الملل و در تحولات جهانی را تثبیت می‌کند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که برگزاری اجلاس عدم تعهد به تسریع صدور پیام انقلاب اسلامی در صحنه بین الملل کمک خواهد کرد، گفت: این اجلاس اثرات بسیار مبارکی به همراه خواهد داشت و در جهت تقویت همه ملت‌های مستضعف جهان که در صدد الگوگیری از ایران اسلامی هستند گام برمی‌دارد.


سه اصل عزت، حکمت و مصلحت مبنای عملی کشورهای آزادیخواه جهان باشد
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی در ادامه گفت و گو با خبرگزاری رسا با بیان این‌که سه اصل عزت، حکمت و مصلحت باید مورد توجه دستگاه دیپلماسی کشور قرار گیرد، ابراز کرد: این سه مؤلفه باید در اجلاس عدم تعهد برجسته شود و به عنوان راهکاری اساسی برای کشورهای اسلامی و اعضا جنبش مد نظر قرار گیرد.


وی خواستار توجه به سه اصل عزت، حکمت و مصلحت در اجلاس عدم تعهد شد و با اشاره به این‌که حرکت‌های انقلابی در سطح جهان این سه اصل را مورد توجه قرار دهند، اظهار کرد: کشورهایی که خود را مستقل از ابرقدرت‌ها می‌دانند با توجه به این سه اصل می‌توانند بهتر از گذشته به مبارزه خود با استکبار جهانی بپردازند.


تشکیل یک خبرگزاری بی طرف جهانی خنثی کننده شایعات و تبلیغات استکبار است


قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بر ضرورت تشکیل یک خبرگزاری بی طرف در عرصه بین المللی تأکید کرد و گفت: بدون شک یکی از نقاط نیازمند به فعالیت بیشتر حوزه رسانه است و اگر اتحادیه‌ای برای رسانه‌های متحد و استکبار ستیز تشکیل داده شود بسیار مؤثر است و جلوی تبلیغات رسانه‌های استکباری را می‌گیرد.

 

وی اضافه کرد: اگر در این اجلاس پیشنهاد تأسیس یک خبرگزاری بی طرف داده شود و شکل بگیرد برای مقابله با نظام سلطه و خنثی کردن توطئه‌های آنها مؤثر است و می‌تواند در راستای اطلاع رسانی درست در عرصه بین الملل گام برداشت./927/ت302/ج

 

ارسال نظرات