۰۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۳۶۲۰۲
فرمانده نیروی انتظامی خبر داد؛

کمک 17 میلیارد تومانی ناجا به زلزله زدگان

خبرگزاری رسا ـ سردار احمدی مقدم از اعطای کمک 10میلیون ریالی از سوی ناجا به هر واحد مسکونی آسیب دیده بر اثر زلزله خبر داد و گفت:‌ 17هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده تخریب شده که طبق مذاکرات صورت گرفته با بنیاد تعاون ناجا،‌ این تسهیلات از سوی بانک قوامین در اختیار حادثه دیدگان قرار خواهد گرفت.
احمدي مقدم فرمانده ناجا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی امروز در بازدید از مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی روند رسیدگی و امدادرسانی به آسیب دیدگاه حادثه اخیر آذربایجان را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: سرعت عمل نهادهای مردمی و دولتی و همچنین دستگاه‌های نظامی و انتظامی در برخورد با این حادثه طبیعی بسیار ارزنده بوده است.

 

وی با بیان این‌که حضور مناسب و مقتدر نیروی انتظامی در مناطق حادثه دیده مایه دلگرمی بازماندگان بوده است، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی امتحان خود در تامین امنیت مردم را به خوبی پس داده و مردم نیز با نجابت و صبوری با خدمتگزاران خود برخورد کرده اند و به شکر خدا تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی تخلف امنیتی نداشتیم.

 

فرمانده ناجا با تاکید بر این‌که هماهنگی دستگاه های امدادرسان و نیروی انتظامی در حفظ امنیت جانی، مالی و روانی حادثه دیدگان الگویی برای دیگر حوادث مشابه بوده است، افزود: از اولین ساعات ورود نیروی انتظامی به منطقه خود مردم دوشادوش امدادگران کار امداد رسانی را انجام دادند و این امر باعث شتاب بیشتر در خدمات رسانی مطلوب شد.

 

سردار احمدی مقدم با اشاره به این‌که اقدام های اولیه برای برون رفت از شرایط بحرانی انجام شده است، تصریح کرد: خدمت به مردم بزرگترین افتخار برای کارگزاران و مسؤولان نظام است که همین امر موجب تسکین آلام بازماندگان و موج امید به زندگی در منطقه می شود.

 

وی همچنین از اعطای کمک 10میلیون ریالی از سوی ناجا به هر واحد مسکونی آسیب دیده بر اثر زلزله خبر داد و گفت:‌ 17هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده تخریب شده که طبق مذاکرات صورت گرفته با بنیاد تعاون ناجا،‌ این تسهیلات از سوی بانک قوامین در اختیار حادثه دیدگان قرار خواهد گرفت.

 

سردار احمدی مقدم با بیان این‌که این حادثه یک امتحان الهی بود و ما باید با حفظ بردباری برای بازسازی مناطق آسیب دیده بکوشیم، افزود: تمام همت مسؤولان و مردم بر تامین نیازهای زلزله زدگان بوده و در این میان ضرورت دارد با حفظ آرامش کارها را به خوبی پیش برد.

 

گفتنی است، عصر روز شنبه 21 مردادماه دو زمین لرزه به بزرگی 6.2 و شش درجه در مقیاس امواج درونی زمین ریشتر شهرستان‌های اهر، ورزقان و هریس در آذربایجان شرقی را لرزاند./935/پ203/ب

ارسال نظرات