۰۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۱۳۶۲۰۳
آیت الله حسینی بوشهری:

زیارت جامعه کبیره هویت شیعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه از زیارت جامعه کبیره به عنوان هویت شیعه یاد کرد و گفت: این زیارت نشان دهنده روش صحیح دعا و پرهیز از هرگونه افراط و تفریط است.
ديدار اعضاي ستاد برگزاري مسابقات ثقلين با آيت الله حسيني بوشهري

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله حسینی بوشهری در دیدار اعضای ستاد مسابقات ثقلین در دفتر مدیریت حوزه، ضمن تقدیر و تشکر از اهتمام ارگان‌های فرهنگی به این امر خطیر اظهار داشت: کلام گهربار امام هادی علیه السلام در زیارت جامعه کبیره، هویت شیعه را تشکیل می‌دهد و زیارتی عمیق و گرانسنگ با مضامین  بلند است که خوب است عموم مردم به ویژه طلاب، فرهنگ غنی این دعا را سرلوحه برنامه‌های زندگی خویش نمایند.


مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: امروزه قرآن وارد فرهنگ عمومی کشور شده است و این یک افتخار برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.


امام جمعه قم همچنین بیان داشت: زیارت جامعه کبیره ، زیارتی پرمغز است که میسری روشن دارد و با توجه به اینکه اهل بیت علیهم السلام درگیری‌های زیادی با غلو کنندگان داشته‌اند؛ این زیارت نشان دهنده روش صحیح دعا و پرهیز از هرگونه افراط و تفریط است.


در ابتدای این دیدار حجت الاسلام مقدمی، دبیر ستاد برگزاری مسابقات ثقلین در گزارشی ضمن بیان ضرورت‌ چنین مسابقاتی در سطح حوزه‌های علمیه کشور، گفت: مسابقه جامعه کبیره در ادامه برگزاری مسابقات گذشته ستاد با رویکرد تعمیق فرهنگ ادعیه اهل بیت علیهم السلام برگزار می‌گردد.


وی افزود: مسابقه جامعه کبیره در سه بخش حفظ، رونویسی و ترجمه در تاریخ 10 آبان 91 همزمان با سالروز ولادت امام هادی علیه السلام در سراسر کشور به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.


حجت الاسلام مقدمی با اشاره به اینکه رادیو معارف، همکاری گسترده‌ای با این ستاد داشته و تیزر رادیویی ویژه این مسابقه را تهیه کرده که از هفته آینده پخش خواهد شد، گفت: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با رئیس سازمان صدا و سیما، تیزر تلویزیونی مربوطه نیز ساخته و پخش می‌شود. همچنین مراسم رونمایی از سایت و پوستر مسابقه جامعه کبیره به زودی برگزار خواهد شد.


گفتنی است، روابط عمومی رادیو معارف عضو ستاد برگزاری مسابقات ثقلین و مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی این ستاد است./924/د102/ج

ارسال نظرات