۰۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۱۳۶۲۱۳
حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی:

غیر متعهدها با تصویب طرح‌های مناسب عرصه را بر مستکبران جهانی تنگ کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، مبارزه با زورگویی و اشغالگری را از اهداف مهم اجلاس عدم تعهد برشمرد و گفت: شرکت بیش از پنجاه و یک کشور در سطح عالی نشانه قدرت بین المللی و نفوذ جمهوری اسلامی ایران در میان ملت‌های بیدار است.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد  واعظ موسوي
 
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد، اعلام آمادگی بسیاری از کشورها برای شرکت در این اجلاس در عالی ترین سطح از مسؤولان را نشانگر قدرت بین المللی و نفوذ جمهوری اسلامی ایران در میان ملت‌های بیدار منطقه عنوان کرد.
حضور کشورهای غیر متعهد در ایران توطئه منزوی کردن نظام اسلامی را خنثی می‌کند
نماینده مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: هر چند آمریکا و صهیونیسم اقدامات گسترده‌ای برای کم رنگ نشان دادن اجلاس عدم تعهد انجام داده‌اند و تمام توان خود را برای منصرف کردن مسؤولان کشورهای عضو برای عدم حضور در این اجلاس به کار برده‌اند اما آماری که تاکنون اعلام شده نشان دهنده این است که اکثر قریب به اتفاق کشورهای غیر متعهد برای حضور در این اجلاس اعلام آمادگی کرده‌اند.
حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی با اشاره به تلاش‌های استکبار جهانی برای منزوی کردن ایران، حضور بیش از پنجاه کشور در سطح عالی در اجلاس عدم تعهد را نشان دهنده خنثی شدن توطئه دشمنان خواند و گفت: حضور کشورها در این اجلاس عظمت، محبوبیت و نفوذ نظام اسلامی را در میان دیگر ملت‌ها نمایان می‌کند.
وی به تبلیغات گسترده استکبار جهانی برای انصراف برخی از کشورها و شخصیت‌های بین المللی اشاره کرد و گفت: با این‌که غرب به دبیر کل سازمان ملل و بعضی سران دولت‌ها برای عدم حضور در این اجلاس فشار وارد کرده است، اما به کوری چشم دشمنان تغییری در برنامه دبیر کل سازمان ملل و بقیه سران که اعلام آمادگی کرده‌اند دیده نمی‌شود.
نماینده مجلس خبرگان رهبری برگزاری چنین اجلاس‌های بین المللی را در تقویت روحیه مقاومت ملت‌های بیدار منطقه مؤثر توصیف کرد و ابراز داشت: کشورهای فراوانی دل به این اجلاس بسته‌اند و امیدوارند با تصویب طرح‌ها و لوایح مناسب عرصه بر استکبار جهانی تنگ تر از گذشته شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی مبارزه با زورگویی و اشغالگری را از اهداف مهم اجلاس عدم تعهد برشمرد و افزود: برگزاری هرچه بهتر اجلاس عدم تعهد زمینه را برای فعالیت‌های بین المللی اعضا و دفاع از ملت‌های مظلوم فراهم می‌کند.
وی عزت، حکمت و مصلحت را سه اصل اساسی سیاست خارجی نظام اسلامی دانست و بر ضرورت گسترش این سه اصل در میان دیگر کشورها تأکید کرد و گفت: مسؤولان با حفظ عزت امت اسلامی بهترین مصلحت‌ها را در نظر گرفته و در برخورد با مسائل جاری بین المللی حکیمانه تصمیم گیرند و با برخورداری از حکمت اسلامی در عین حفظ عزت و اقتدار به دنبال جلب بیشترین مافع و مصالح باشند.
تأسیس خبرگزاری بی طرف جلوی کانالیزه کردن اخبار از سوی استکبار را می‌گیرد
نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه یکی از ابزارهای مهم استکبار برای تسلط بر منابع دنیا را خبرگزاری های وابسته‌ به جریان استبداد عنوان کرد و بیان داشت: امروز رسانه در ایجاد حاکمیت یک گروه نقش اساسی را ایفا می‌کند و برای این‌که بتوانیم در مقابل هجمه رسانه‌ای استکبار ملت را مصون کرده و دروغ‌ها و خیانت‌های آنها را افشا کنیم، تأسیس یک خبرگزاری منصف و بی طرف از اولویت‌های مهم است.
حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی تصریح کرد: استکبار جهانی واقعیات و اخبار دنیا را به گونه دیگری انعکاس می‌دهد و با وارونه کردن مسائل افکار عمومی را به سمت دلخواه خود هدایت می کند، اما با تأسیس یک خبرگزاری بی طرف جلوی توطئه دشمنان و کانالیزه کردن اخبار گرفته خواهد شد./927/ت302/ج   
ارسال نظرات