۰۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۱۳۶۲۲۹
سعیدلو خبر داد؛

حضور 51 هیأت خارجی در سطح عالی در اجلاس جنبش عدم تعهد

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد برگزاری شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد ضمن ابراز خرسندی از تاسیس خبرگزاری نم، آن را فضایی شفاف برای بازتاب اخبار اجلاس تهران و رویدادهای جنبش عدم تعهد دانست.
سعيدلو در جمع خبرنگاران


به گزارش خبرگزاری رسا، علی سعید لو در حاشیه جلسه هیات دولت راه اندازی خبرگزاری بین المللی جنبش عدم تعهد را حرکتی مثبت و سازنده در جهت خنثی سازی دشمنی های نظام استکبار دانست و افزود: با توجه به اهتمام ایران در ایجاد فضای باز رسانه ای برای خبررسانی شفاف ، این خبرگزاری می تواند در انعکاس واقعیت های کشورمان در سطوح مختلف موثر بوده و چهره واقعی ایران را به جهانیان نشان دهد.

 

وی ادامه داد: برای پوشش خبری شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد، تمامی رسانه ها همکاری خواهند کرد اما تاسیس یک خبرگزاری مستقل برای بازتاب اخبار اجلاس و رویدادهای جنبش ضرورتی بود که به حمدالله محقق شد.


سعیدلو بیان داشت: برگزاری این اجلاس فرصتی است تا توانایی های بالقوه کشورمان را به دنیا نشان دهیم و زمینه ی علاقمندی آنها به سرمایه‌گذاری در تهران را نیز ایجاد کنیم.


وی در ادامه با اشاره به تعداد کشورهای عضو این اجلاس گفت: 120 کشور عضو ناظر و دائم ، تعدادی از سازمان‌های بین‌المللی و همچنین مهمان‌ان ویژه جهت شرکت در این اجلاس دعوت شده اند که پیش بینی می شود حدود 145 الی 150 هیات در این اجلاس حضور داشته باشند.


رییس ستاد برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد اظهار داشت: ما امکاناتمان را برای حدود 7 هزار مهمان  تدارک دیده ایم و در این ارتباط محل‌های لازم برای اسکان هیات‌ها آماده است.


وی همچنین با بیان این‌که محدودیت ترافیکی در این ایام نخواهیم داشت، افزود: ممکن است در زمان رفت و آمد هیات‌ها دقایقی خیابان‌ها بسته شود  ولی محدودیت ترافیکی وجود نخواهد داشت.


سعیدلو با تاکید بر این که شهر تهران در این زمان حالت عادی خود را خواهد داشت و تعطیلی ها برای راحتی مردم در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: بازارها در این زمان باز خواهند بود، چرا که برخی از هیات‌ها علاقمند هستند از بازار ایران دیدن کنند.


سعید لو در ادامه سخنان خود با بیان این‌که تاکنون 51 کشور در حد رئیس جمهور، نخست وزیر، پادشاه و یا معاون رئیس جمهور در این اجلاس شرکت خواهند کرد گفت: قطعاً تا زمان برگزاری اجلاس تعداد کشورها افزایش خواهد یافت.


وی همچنین از راه اندازی نمایشگاه های فرهنگی جهت آشنایی هر چه بیشتر هیات ها با دستاوردهای فرهنگی و پیشرفت‌های کشورمان ‌در حاشیه‌ی برگزاری این اجلاس خبر داد.


سعیدلو در مورد هزینه‌های مهمانان اجلاس، گفت: طبق عرف بین‌الملل تعداد محدودی از اعضای هیات ها که حدود 5 الی 6 نفر می‌شوند مهمان کشور میزبان هستند و مابقی اعضای هیات‌ها باید هزینه را خود بپردازند.


وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند این اجلاس هرچه باشکوهتر و در سطحی مناسب برگزار شود./924/د102/ج

 

ارسال نظرات