۰۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۱۳۶۲۵۸
نماینده مردم اصفهان:

حاشیه‌سازان دغدغه استقرار نظام را ندارند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تلاش دولت در عرصه‌های مختلف اعم از فرهنگی و اجتماعی و همچنین تلاش در جهت دسترسی به استقلال اقتصادی را قابل تقدیر دانست و از افرادی که با تمرکز بر امور فرعی به دنبال حاشیه سازی برای کشور هستند انتقاد کرد.
حاشیه‌سازان دغدغه استقرار نظام را ندارند

 

عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در خانه ملت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نام‌گذاری هفته اول شهریور ماه به نام «هفته دولت»، وضعیت موجود عملکرد دولت را در ابعاد مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و گفت: در یک نگاه کلی می‌توان گفت عملکرد دولت به جهت اصراری که بر تحقق طرح‌های اصیل انقلاب اسلامی نظیر استکبار ستیزی و مقابله با دشمنان دارد قابل تجلیل است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: تلاش دولت در عرصه‌های مختلف اعم از فرهنگی و اجتماعی و همچنین تلاش در جهت دسترسی به استقلال اقتصادی موضوعاتی قابل تقدیر است.

وی در ادامه با بیان این که این تقدیرها به معنای این نیست که دولت در همه ابعاد به نحو شایسته و منطبق با دستورات اسلامی فعالیت کرده است، اظهار داشت: دولت در برخی از عرصه‌ها دارای نواقص جدی است که از آن جمله می‌توان به نبود توجه جدی در مقوله مبارزه با فساد داخلی دولت و همچنین وجود تبعیض‌ها و رانت‌هایی که همچنان در اختیار بعضی از افراد قرار می‌گیرد اشاره کرد.

نماینده مردم اصفهان با تقدیر از تلاش دولت در جهت ایجاد تغییرات اساسی در بخش‌های مختلفی همچون تغییر و تحول بنیادین در نظام آموزشی کشور اضافه کرد: البته انتقادی نیز که در همین بخش مطرح است بحث کاستن روزهای آموزشی و تربیتی و افزایش تعطیلات است.

وی با یادآوری تأثیر کارشکنی‌های بین المللی و تحریم‌ها در عرصه اقتصادی به عدم توجه کافی از سوی دولت در زمینه تولید سازنده اشاره کرد و ابراز داشت: دولت می‌توانست در برخی مقاطع با دوراندیشی اقداماتی را در جهت کاستن از آثار زیانبار این تحریم‌ها انجام دهد که از آن جمله می‌توان بی‌توجهی دولت به موانع و مشکلات تولید کنندگان دام را ذکر کرد.  

وی در ادامه با اشاره به این که ضعف قوه مجریه در برنامه ریزی دراز مدت آسانی قابل مشاهده است، بیان داشت: دستگاه اجرایی باید تمام همت خود را در جهت ترمیم دستورهای‌ مضر به استقلال کشور به کار بندد و در این زمینه برنامه‌های درازمدتی را تدوین کند. 

نماینده اصفهان در تشریح این ضعف اجرایی تصریح کرد: مشکلاتی که امروز در بخش کشاورزی با آن دست به گریبان هستیم نتیجه این گونه برنامه‌ریزی‌ها است که نیازمند برنامه‌های جامع و جدی در خصوص تأمین آب برای همه مناطق کشور است، در غیر این صورت نسل‌های آینده نیز دست‌خوش خطرات ناشی از این کوتاهی خواهند بود.

کارشناسان با خیرخواهی دولت را در حل مشکلات یاری دهند

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین مرز بین نقد و تخریب پرداخت و گفت: خیرخواهی جامعه اسلامی و توجه به نقاط ضعفی که بیان آنها می‌تواند مسؤولان ذیربط  را هوشیارتر کند از دایره تخریب خارج است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان این که فعالیت‌های گسترده دولت نباید بهانه‌ای برای از بین رفتن فضای انتقاد شود، اظهار داشت: باید با نگاهی تیزبینانه و دوراندیشانه وضعیت‌های موجود کشور توسط کارشناسان، دلسوزان و اهالی نظر به خوبی رصد شود و در صورت احساس لزوم  تذکر، نباید از آن مضایقه کنند.

وی خاطر نشان کرد: دستگاه اجرایی به جهت کثرت درگیری‌های روزمره و متعدد در بسیاری از موارد نمی‌تواند با نگاهی نقادانه به خود بنگرد، بنابراین کسانی که از بیرون و یا درون دولت می‌توانند چنین رویکردی داشته باشند باید به کمک دولت بشتابند.

انتقاد سازنده حرکتی عبادی در جهت تقویت نظام است

مقتدایی با بیان این مطلب که انتقادات خیرخواهانه همگی در راستای بهبود وضعیت‌ها و تخریب‌ها در جهت ایجاد تنش در بین مسؤولان است، ابراز داشت: هرگونه انتقاد سازنده خود حرکتی عبادی در جهت تقویت نظام اسلامی خواهد بود در حالی که تخریب‌ها کاری غیر اصول‌گرایانه و در جهت تضعیف جمهوری اسلامی است. 

وی در ادامه با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم اصلی و فرعی کردن امور، از افرادی که با تمرکز بر فرعیات به دنبال حاشیه‌سازی هستند، انتقاد کرد و بیان داشت: کسانی که به دنبال حاشیه‌سازی هستند یا دغدغه استقرار نظام اسلامی را ندارند و یا به آن بی‌توجه‌اند، ملت ایران نیازمند دولت قدرتمند، مقتدر، فعال، هوشمند و برنامه ریز است تا بتواند خون‌بهای شهیدان که همان اصول و مبانی هستند را حفظ کند. 

برخی از مسؤولان اجرایی بیش از آن که به دنبال اصول باشند، میل به حاشیه سازی دارند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: دولت نیز باید دقت لازم را داشته باشد تا افراد ضعیف و بی‌توجه به مبانی اسلامی را به کار نگیرد، زیرا با وجود عملکرد خوب دولت در اکثر زمینه‌ها، امروز شاهد حضور برخی افراد در بالاترین سطوح اجرایی هستیم که بیش از آن که اصول و مبانی انقلاب را مورد توجه قرار دهند، میل به حاشیه‌سازی‌ها دارند./908/ت302/ج

 

ارسال نظرات