۰۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۱۳۶۲۶۹

اعضای فراکسیون روحانیان مجلس با مراجع تقلید و علما دیدار می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ عضو فراکسیون روحانیان مجلس شوری اسلامی، از دیدار اعضای این فراکسیون با مراجع تقلید و علما خبر داد.
حجت الاسلام حسين سبحاني نيا

 

حجت الاسلام حسین سبحانی‌نیا، نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از دیدار اعضای فراکسیون روحانیان مجلس شورای اسلامی با مراجع تقلید و علما خبر داد.

وی درباره زمان این دیدار گفت: با توجه به اینکه تا چند روز دیگر تعطیلات مجلس شروع خواهد شد، طبق تصمیمات گرفته شده قرار بر این است تا در اولین روزهای پس از تعطیلات مجلس در تاریخ 17 و 18 شهریور جلسه‌ای تشکیل شود تا در مورد این دیدار برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گیرد.  

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی هدف از این دیدار را انتقال متقابل نقطه نظرات و دیدگاه‌های نمایندگان و مراجع تقلید و علما دانست و گفت: تصمیم بر این است تا نظرات نمایندگان درباره موضوعاتی چون فرهنگ دینی، بحث حجاب و عفاف و طرح و لوایحی که دارای صبغه دینی هستند را به مراجع منتقل کرده تا در مقابل از نظرات و رهنمود‌های مراجع بهره‌مند شده و بتوانیم در این مسیر وظیفه معنوی و تبلیغی خود را در مجلس در کنار رسالت نمایندگی انجام دهیم.

وی همچنین به تلاش این فراکسیون برای دیدار با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: نامه‌ای مبنی بر تقاضای دیدار با رهبر معظم انقلاب نیز به دفتر ایشان ارسال شده است تا اعضای این فراکسیون بتوانند از محضر مقام معظم رهبری نیز کسب رهنمود کنند.

 

حجت الاسلام سبحانی‌نیا در پایان اظهار داشت: برنامه‌ریزی این دیدارها از این جهت هست تا روحانیان مجلس در جایگاه قانون‌گذاری در خانه ملت، افزون بر یادآوری رسالت روحانیت خود بتوانند برای حفظ فرهنگ دینی، مبانی ارزشی، مسائل اجتماعی و مصوباتی که رنگ و بوی فقهی دارند، چراغ راهی در این مسیر به دست آورده و با استفاده از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و نظرات مراجع و علما نقشه راهی برای آینده ترسیم کنند./908/ت302/ج

ارسال نظرات