۰۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۱۳۶۳۰۱

برگزاری یادواره شهدای روحانی اردبیل با حضور آیت الله نوری همدانی

خبرگزاری رسا ـ نخستین یادواره استانی بزرگداشت شهدای طلبه و روحانی استان اردبیل 22 شهریور ماه با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی در شهر اردبیل برگزار شد.
حجت الاسلام کاملي فر شهداي روحاني يادواره شهداي روحاني

 

حجت الاسلام حسن کاملی‌فرد، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در حاشیه نشست هماهنگی ستاد بزرگداشت طلبه و روحانی استان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل اظهار داشت: تمامی مقدمات لازم برای برگزاری باشکوه این یادواره فراهم شده است.

 

وی با بیان این‌که میهمانان مختلفی از سراسر کشور در این یادواره حضور خواهند داشت، خاطرنشان کرد: حضرت آیت الله نوری همدان، یکی از مراجع تقلید و حجت الاسلام ذوالنور، رئیس کنگره شهدای کشور به همراه خیل کثیری از علما، اساتید حوزوی و ایثارگران روحانی سراسر کشور در این یادواره حضور خواهند داشت.

 

حجت الاسلام کاملی‌فر با اشاره به این‌که جلسات متعددی با مسؤولان نهادها و دستگاه های مختلف ذیربط برای فراهم کردن مقدمات این یادواره از ماه‌ها پیش برگزار شده است، گفت: راه اندزی سایت یادواره، انتشار کتاب شهدای روحانی استان، رونمایی از تمبر یادواره، نصب یادمان در شهر و تولید مستند ویژه از مهم‌ترین برنامه های پیش بینی شده در این یادواره است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه استان اردبیل با بیان این‌که نخستین یادواره استانی بزرگداشت شهدای طلبه و روحانی استان اردبیل 22 شهریور ماه سالجاری همزمان سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در حسینیه ثار‌الله اردبیل برگزار می‌شود، گفت: هم اکنون تمام تابلوهای تصاویر شهدای روحانی و علمای استان در میادین و مراکز حساس شهر نصب شده است.

 

وی همچنین از نصب یادمان شهدای روحانی اردبیل در محوطه شیخ‌حیدر و مصلای مشگین‌شهر طی روزهای آینده خبر داد و افزود: انتشار کتاب یادواره شهدای روحانی، برگزاری جشنواره خوشنویسی و نمایشگاه جلوه‌های ایثار نیز به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز برگزاری یادواره اجرا خواهد شد.

 

حجت الاسلام کاملی‌فر با اشاره به این‌که به دنبال نامگذاری یکی از میادین اصلی شهر اردبیل به نام شهدای روحانی هستیم، گفت: امید است در روزهای آینده تصاویر 38 شهید روحانی استان اردبیل موزه شهدا و مفاخر دینی نیز نصب شود.

 

به گفته نماینده ولی فقیه در سپاه استان اردبیل آیین معنوی دعای ندبه به صورت سراسری به همت صدا و سیمای مرکز سبلان با همکاری هیأت رزمندگان اسلام 17 شهریور و دعای کمیل در 16 شهریور به صورت استانی زنده و مستقیم پخش خواهد شد./935/پ202/س

 

ارسال نظرات