۰۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۱۳۶۳۱۶

حاشیه های سفر احمدی نژاد به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ سفر سرزده رییس جمهور کشورمان برای بازدید از مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی با حاشیه های جالبی همراه بود.
سفر احمدي نژاد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، دکتر محمود احمدی نژاد، رییس جمهور کشورمان که صبح امروز به منظور بازدید از مناطق زلزله زده و دیدار با مردم آسیب دیده در آذربایجان شرقی وارد فرودگاه تبریز شده بود، بلافاصله در جمع اهالی روستای زلزله زده زغن آباد در شهرستان ورزقان حضور یافت.

 

احمدی نژاد با حضور در چادرهای مردم زلزله‌زده با زبان آذری جویای روند رسیدگی و امدادرسانی دولت و مردم شد و ضمن ابراز همدردی با مردم حادثه‌دیده، قول مساعد بر تسریع در ساخت خانه‌های تخریب شده از سوی دولت داد.

 

ساکنان روستای زنگ‌آباد نیز مشکلات و نیازهای خود را از نزدیک با رییس جمهور در میان گذاشتند و ابراز داشتند که شب های فصل تابستان در این منطقه بسیار سرد است و تا کمتر از دو ماه دیگر فصل سرما آغاز خواهد شد.

 

رییس جمهور کشورمان همچنین در جریان بازدید از این منطقه به چادر کودکان زلزله‌زده نیز سر زد و کودکان را در آغوش کشیده و در فضایی عاطفی و صمیمی با آنها به گفت‌و‌گو نشست.

 

مردم روستاهای اطراف که از حضور رییس جمهور در جمع منطقه خود با خبر شده بودند، با سرعت خود را به محل حضور دکتر احمدی نژاد رساندند و با سر دادن شعارهای انقلابی از حضور وی استقبال کردند.

 

نکته جالب توجه در این میان، شور و اشتیاق مردم زلزله‌زده این منطقه پس از حضور رییس جمهور و هیئت همراه بود، برخی از روستاییان با مراجعه به محل خانه های تخریب شده خود بر اثر زلزله تعدادی از عکس های رییس جمهوری را در دست داشتند.

 

بنا بر این گزارش، شورای مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی نیز ساعتی پیش، بعد از بازدید سرزده از چند روستای زلزله‌زده، به منظور تسریع و رسیدگی به مشکلات زلزله‌زدگان در فرودگاه بین‌المللی تبریز تشکیل شد.

 

این جلسه با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی، وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی، وزیر جهاد کشاورزی، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و رییس سازمان هلال احمر و تعدادی دیگر از مدیران استانی در فرودگاه تبریز همراه بوده است.

 

مصطفی محمدنجار وزیر کشور، علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی، صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهروز مرادی معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری و مهدی فقیه رییس جمعیت هلال احمر رییس جمهور را در این سفر همراهی می کنند.

 

گفتنی است، رییس‌جمهور پس از بازدید از مناطق زلزله‌زده آذربایجان و جلسه شورای مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی دقایقی پیش فرودگاه بین‌المللی تبریز را به مقصد تهران ترک کرد./935/پ203/ج

 

ارسال نظرات