۰۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۳۶۳۳۵
مدیر مؤسسه حکمت علوی:

دین مداری و حرکت در صراط مستقیم بستر ساز سعادت انسان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤوسسه حکمت علوی، دین مداری و حرکت در صراط مستقیم بستر ساز کمال و سعادت انسان را فراهم خواهد کرد.
اسماعيل منصوري لاريجاني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، اسماعیل منصوری لاریجانی، مدیر مؤسسه حکمت علوی امروز در یادواره سردار شهید حشمت الله طاهری و 77 تن از شهدای منطقه دلارستاق آمل با بیان این که توجه به معارف قرآن، آموزه های اهل بیت(ع) و اندیشه های امام راحل و مقام معظم رهبری اموری بسیار ارزشمند است که باید در راستای آن حرکت کنیم، گفت: انسان باید در همه امور زندگی سعی کند تا دین مداری و حرکت در صراط مستقیم را سرلوحه کاری خود قرار دهد تا بتواند موفق باشد.

منصوری لاریجانی با اشاره به این که ادامه راه شهدا در پایبندی به آرمان ها و ارزش های والای آنان است، خاطرنشان کرد: باید در راستای ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت اقدامات منسجم و سازماندهی شده ای صورت گیرد تا هم جوانان از این ارزش ها بهره برند وهم به عنوان الگویی ارزنده برای آیندگان باقی بماند تا همگان بدانند این انقلاب با رشادت و دلیری چه عزیزانی به این عظمت و قدرت دست یافته است.

مدیر مؤسسه حکمت علوی با تاکید بر این که شهدا اصول انقلاب و فاتح قله توحید هستند، گفت: باید همه فکر و اندیشه ما در زندگی این باشد که در مسیر نورانی شهدای والا مقام حرکت کنیم و هیچ گاه از اصول و آرمان شایسته آنان دوری نکنیم.

وی گفت: شهدا با نثار جان های والای خود مسیر انقلاب را هموار کردند و حال وظیفه ما این است که در مسیر حقیقی شهیدان حرکت کنیم تا علاوه بر تعالی و تکامل معنوی، سعادت دنیا و آخرت را نصیبمان کنیم.

منصوری لاریجانی با تاکید بر این که به ترویج سیره شهدا در مدارس و دانشگاه ها باید توجه و نگاه ویژه ای صورت گیرد، خاطرنشان کرد: امروز و در این شرایط حساس که دشمن از همه رسانه ها و امکانات خود به منظور ضربه زدن به انقلاب بهره می گیرد و درصدد است که با ترویج افکار باطل جامعه را از مسیر الهی خارج کند، باید بر داشته های با ارزش خود توجه کنیم و از آن برای بصیرت بخشی و آگاهی در همه آحاد جامعه و به خصوص جوانان بهره گیریم.

مدیر مؤوسسه حکمت علوی در پایان با بیان این که عدالت محوری در همه بخش های زندگی امری مهم و اساسی است که باید به آن توجه شود، گفت: عدالت ظهور معرفت الله است و هر که به خدا نزدیک تر باشد عدالت را سرلوحه امور زندگی خود قرار می دهد.

افتتاح مسجد امام علی منطقه چلاو شهرستان آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، همزمان با برگزاری نهمین یادواره سرداران و 27 شهید منطقه چلاو شهرستان آمل و با حضور فرماندار، بخشدار امام زاده عبدالله(ع)، مسؤولان شهری و مردم مومن و خداجوی منطقه، مسجد امام علی (ع) منطقه گت کلای چلاو آمل افتتاح شد.

افراسیاب بابازاده، مسؤول هیئت امناء مسجد امام علی(ع) منطقه گت کلای چلاو آمل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل  با بیان این که وجود مسجد در روستاها نقش به سزایی را در توسعه فرهنگی دارا است، گفت: مسجد می تواند به عنوان ابزاری ارزنده در راستای ترویج مفاهیم والای دین مبین اسلام و نهادینه نمودن ارزش های گرانقدر موثر باشد.

وی با اشاره به این که مسجد مکانی شایسته برای تعالی و تکامل در انسان است، خاطرنشان کرد: این پایگاه معنوی ارزنده بهترین مکان برای زدودن زنگار گناهان از دل و حرکت به سمت خداوند متعال به منظور دستیابی به سعادت در دنیا و آخرت می باشد.

بابازاده با تاکید بر این که باید از وجود مساجد در جامعه اسلامی بهترین بهره برداری برده شود، گفت: زمینه سازی لازم برای حضور چشمگیر جوانان در مکان مقدس مسجد باید صورت گیرد که این امر در ترویج تقوا و روحیه معنوی آنان بسیار اثرگذار می باشد.

وی با بیان این که مسجد پایگاه عبادت به درگاه خداوند، معنویت و آرامش است، خاطرنشان کرد: مساجد همواره زمینه‌ساز وحدت مسلمانان و نمایش یکپارچگی و انسجام  آنان بوده است.

مسؤول هیأت امناء مسجد امام علی(ع) منطقه گت کلای چلاو آمل گفت: مسجد امام علی(ع) با زیربنای 325 متر مربع و به عنوان بزرگترین مسجد منطقه چلاو بخش امام زاده عبدالله(ع) آمل افتتاح می گردد.

وی در پایان با بیان این که کمک های مردمی از سراسر کشور جهت ساخت این مسجد همیار ما بوده است، گفت: برای ساخت این مسجد هزینه ای بالغ بر 700 میلیون ریال صورت گرفته است که امیدواریم در توسعه و رشد فرهنگی مذهبی منطقه نقش بسزایی را داشته باشد./950/پ202/ن

ارسال نظرات