۰۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۱۳۶۳۳۹
نماینده خبرگان رهبری:

ریاست ایران بر اجلاس عدم تعهد لابی صهیونیستی را عصبانی کرده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که اجلاس جنبش عدم تعهد فرصتی برای حمایت از تمام ملت‌هاست، گفت: ایران اسلامی می‌تواند در اجلاس پیش‌ رو مطالبات ملت سوریه و فلسطین را پیگیری کند.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه اظهار داشت: اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران بهترین فرصت برای احقاق حقوق جمهوری اسلامی در مجامع بین‌المللی است.

 

وی با بیان این‌که ایران اسلامی می‌تواند در اجلاس پیش‌ رو مطالبات ملت سوریه و فلسطین را پیگیری کند، خاطرنشان کرد: اجلاس جنبش عدم تعهد فرصتی برای حمایت از تمام ملت‌ها بوده و در این اجلاس با گفت‌ و گوی مبتنی بر حفظ استقلال و خودکفایی کشورها، می‌توان مناقشات موجود در منطقه را حل کرد.

 

امام جمعه مراغه ادامه داد: آمریکا و لابی‌های صهیونیست روزهاست که به دنبال طرح مسائل حاشیه ای از این اجلاس هستند، البته آنان از این که ایران با وجود تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی توانسته ریاست دوره‌ای اجلاس سران جنبش عدم تعهد را به دست آورد، ناراضی هستند.

 

وی تصریح کرد: وارد کردن فشارهای سیاسی از سوی غرب به دبیر کل سازمان ملل برای شرکت نکردن در اجلاس تهران از مهم ترین تلاش های آنان برای مخدوش کردن چهره جمهوری اسلامی و چالش انگیزی برای این اجلاس است که دبیرکل سازمان ملل باید اعتبار این نهاد بین المللی را به عنوان عالی‌ترین مرجع جهانی در نظر بگیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی خواستار بهره برداری از فرصت های رایزنی دیپلماسی، رسانه ای، تبلیغاتی، گفت‌وگوهای منطقی و همبستگی با دیگر کشور در خلال این اجلاس شد و گفت: اعضای کشورهای جنبش عدم تعهد همواره از حقوق هسته‌ای صلح آمیز ایران دفاع کرده‌اند، که این خود وجه اشتراکی مهم برای تعامل بیشتر این کشورها علیه زورگویی های دولت های مستکبر است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در جمع دولتمردان تاکید داشتد؛ دولت بایستی در سال آخر خدمت‌گزاری نهایت تلاش خود را همچون سال های گذشته برای رفع محرومیت ها داشته باشد.

 

امام جمعه مراغه با تاکید بر این‌که خدمت به مردم در نظام جمهوری اسلامی توفیقی برای مسؤولان محسوب می شود، افزود: ثمره اقداماتی که در دولت ها انجام می شود، افزون بر این که مسیر رشد و تعالی را برای کشور آماده می کند، یادگاری برای آیندگان نیز می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به این که مهم ترین مولفه دولت جمهوری اسلامی مردمی بودن آن است، گفت: هفته دولت فرصت مناسبی برای بازخوانی خدمات و عملکرد دولت است، در حقیقت ارائه گزارشی از خدمات دولت اعتماد مردم نسبت به نظام اسلامی را افزایش خواهد داد.

 

وی پشتیبانی و حضور در صحنه مردم در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی را بزرگ ترین سرمایه نظام دانست و خاطرنشان کرد: مهم ترین مطالبه مردم از مسؤولان حرکت در مسیر رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری است، تاریخ انقلاب نشان داده، هر مسؤولی خارج از مسیر سفارش شده از سوی رهبری حرکت کرده، از سوی مردم مطرود بوده است./935/

ارسال نظرات