۰۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۱۳۶۳۴۱
امام جمعه مشهد:

تسامح در قبال ناهنجاری ها خاطر متدینان را آزرده کرده است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی از تساهل و تسامح در قبال برخی ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی به شدت انتقاد کرد و گفت: در جامعه ای که زنان حتی نخبگان و برترین های رشته های مختلف محجبه هستند نباید یک عده با بدحجابی خود به ارزش های اکثریت دهن کجی کنند.
آْيت الله سيد احمد علم الهدي
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه این هفته ابا اشاره به هفته دولت، تصریح کرد: در نظام و جامعه ما هفته دولت، هفته شهادت است، بدان معنا که سرمایه دولت در نظام اسلامی، اخلاص، قداست، خدمت به مردم، توسعه دین و احیای ارزش ها و حدود الهی است که همه در معجون شهادت جمع شده است.
امام جمعه مشهد ادامه داد: شهید رجایی در مدت 70 روز ریاست جمهوری خود اقدام برجسته ای انجام نداد اما با این حال در نظر مردم، الگو شد؛ این به دلیل اخلاص و قداستی است که مردم آن را به صورت عملی در روش شهید رجایی مبنی بر خادم مردم و مقلد امام بودن، مشاهده کردند.
وی افزود: البته خدمت به مردم را خیلی ها مطرح می کنند ولی مردم به این دلیل به حرف رجایی اعتماد کردند که دیدند مقلد امام و مجذوب ولایت است و از این رو او را اسوه ریاست دولت شناختند.
تقدیر از عملکرد دولت در برابر تحریم اقتصادی و زلزله آذربایجان شرقی
آیت الله علم الهدی تبعیت از ولایت و اخلاص را ملاک رییس دولت در نظام اسلامی دانست و ابراز داشت: از دولت دهم که روزهای آخر خود را می گذراند، دو تشکر و دو مطالبه داریم؛ برخورد دولت در امدادرسانی سریع و مدیریت کلان آسیب دیدگان آذربایجان شرقی و نیز مقابله با تهاجم اقتصادی استکبار جای تقدیر دارد.
نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: دشمنان گفتند این تحریم ها، فلج کننده است یعنی می خواستند مردم را از پا درآوردند و عملا درست است که  مشکلاتی ایجاد شد اما کارگزاران دولت در برخی وزارتخانه ها خصوصا وزارت نفت، قوی برخورد کرده و با کار شبانه روزی زیبا مقاومت کردند به گونه ای که دشمن تاکنون در رسیدن به اهداف خود ناکام مانده است.
وی در تشریح مطالبات مردم از دولت نیز ابراز داشت: کارگزاران نظام در مسؤولیت های مختلف کارگزاری و اجرایی به مردم خصوصا در حل مشکلات اقتصادی رسیدگی کنند؛ مردم توقع ندارند همه مشکلات کامل حل شود اما مسؤولان باید طوری برنامه ریزی کنند که مردم مطمئن شوند دولتمردان دغدغه گرانی و تورم را دارند و رویکرد دولت در مسائل اقتصادی به سمت حل مشکل است.
عدم کنترل بدحجابی، عواطف دینی مردم را جریحه دار کرده است
 امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: مردم جامعه ما متدین هستند، پس از 33 سال این مسأله حتی برای دشمنان نیز ثابت شده است که اکثریت مردم به خاطر دین پای نام ایستاده اند، این اکثریت متدین، تحمل ناهنجاری های فرهنگی خصوصا بدحجابی را ندارند؛ در جامعه ای که زنان حتی نخبگان و برترین های رشته های مختلف محجبه هستند نباید یک عده با بدحجابی خود به ارزش های اکثریت دهن کجی کنند.
وی با طرح این سوال که مسؤولان ملاحظه چه کسی را می کنند که سکوت کرده اند؟، گفت: این دولت زحمتکش در سال اخر خدمت خود نباید اجازه دهد به دلیل این وضعیت، سابقه هشت ساله اش تخریب شده و یک خاطره گلایه آمیز و عواطف جریحه دار دینی از این دولت میان مردم باقی بماند.
 آیت الله علم الهدی خطاب به مسؤولان تأکید کرد: با جدیت بایستید؛ مردم دارند از این وضعیت رنج می کشند، اینکه عده ای خلاف حد مسلم الهی، حجاب و ضرورت شرعی را کنار زده و در توسعه منکر شرعی آزادانه قیام کنند و دستگاه های اجرایی خصوصا محورهای اقتدار نظام اسلامی، بی تفاوت باشند، قابل تحمل نیست.
امام جمعه مشهد در خطبه نخست نماز جمعه نیز با اشاره به آیه چهار سوره جمعه گفت: در مورد معنای «ذلک» در این آیه سه نظر وجود دارد؛ ملحق شدن افراد پس از زمان پیامبر(ص) به ایشان، بعث پیامبر و لزوم داشتن ظرفیت روحی برای وحی و اسلام که معنای سوم دقیق تر به نظر می رسد.
وی یادآور شد: خداوند اسلام را نازل کرده اما مسلمان شدن، فراگیر و همگانی نیست بلکه در هر عصری، افراد ویژه ای مسلمان می شوند.
آیت الله علم الهدی در خصوص معنای «فضل» در آیه شریفه خاطرنشان کرد: راغب اصفهانی این کلمه را به معنای اضافه بر مقدار میانه و استحقاق می داند، یعنی این فضل خداوند است که شرایط را برای مسلمان شدن ما ایجاد کرده است.
وی گفت: در مورد فضل عظیم نیز برخی آن را مطلق نعمت های خدا می دانند اما در واقع، فضل عظیم، فضیلتی است که خداوند به محمد و آل محمد(ص) داده است./930/پ202/ج
 
ارسال نظرات