۰۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۱:۰۶
کد خبر: ۱۳۶۳۵۸
امام جمعه سنقر:

توجه اجلاس عدم تعهد به مسأله فلسطین ضروری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سنقر به مسؤولان برگزارکننده اجلاس در ایران اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در جریان برگزاری اجلاس مسؤولان باید بر امر تبیین اهداف نظام اسلامی و دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطین تأکید کنند و جوامع اسلامی را به سوی این اهداف سوق دهند.
اجلاس عدم تعهد

 

حجت الاسلام شمس الله برقراری، امام جمعه سنقر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: از دیدگاه برگزاری اجلاس عدم تعهد در ایران، کشور ما نقش ام القری را ایفا می کند و قطعا کشورهای اسلامی در پی حرکت بیداری اسلامی به دنیای بشریت هستند و این اجلاس می تواند در اطلاع رسانی حرکت های انقلابی و جریان بیداری اسلامی به دنیای اصلاحات و حاکمان کنونی دنیا تأثیر گذار باشد.

 

وی در ادامه افزود: اگر کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در جریان حرکت های منطقه قرار بگیرند به جرأت می توان گفت می توانند در این اتفاق ها نقش بسزایی داشته باشند.

 

امام جمعه سنقر به اهداف برگزاری این اجلاس اشاره و بیان داشت: از مزایای برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در ایران می توان به شناختن کشورهای ظالم منطقه و دانستن کانال هایی که دشمنان برای مبارزه با اسلام از آن استفاده کرده اند به کشورهای جهان اشاره کرد.

 

وی با بیان این که جبهه استکبار به دنبال انزوای نقش ایران در عرصه جهانی است ابراز داشت: حرکتی که راه او باطل است و با ظلم و جور می خواهد به هدف اصلی خود برسد قطعا با کسانی که قصد افشای اهداف پلید آن ها را دارند ضد خواهد بود که نشانه های آن در تاریخ به راحتی دیده می شود.

 

حجت الاسلام برقراری اشاره کرد: تفاوت نظام اسلامی ما با حاکم های جور در اطاعه مردم سالاری دینی و ایستادگی در برابر دموکراسی پوسیده غرب است که این نشانه ها بیانگر حقایق اسلامی ایران است.  

    

وی افزود: دشمنان اسلام رایزنی با کشورهای دنیا را برای تضعیف باشکوه برگزارشدن اجلاس جنبش عدم تعهد در ایران مهم دانستند و با انجام این امر راه به جایی نبردند و بار دیگر سایه شکست بر چهره غرب نشست.

 

امام جمعه سنقر به مسؤولان برگزارکننده اجلاس در ایران اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در جریان برگزاری اجلاس مسؤولان باید بر امر تبیین اهداف نظام اسلامی و دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطین تأکید کنند و جوامع اسلامی را به سوی این اهداف سوق دهند.

 

وی با انتقاد بر کمبود رسانه های اسلامی حقیقت گو در جهان تأکید کرد: ما در عرصه جهانی کمبود های بسیاری را داریم که کمبود رسانه های حقیقت گوی اسلامی مهمترین آن هاست و در این زمینه سران جنبش عدم تعهد باید بر اساس عدالت، استقلال و احترام به حقوق بشر به وظایف خود عمل کنند.

 

حجت الاسلام برقراری عمل به سه اصل رهبری با عنوان های عزت، حکمت و مصلحت برای دیپلماسی کشور را ضروری دانست و گفت: برنامه های نظام جمهوری اسلامی ایران تاکنون بر اساس اصول سه گانه رهبری بوده است و اگر مسؤولان با هوشیاری کامل اجرای آن ها را در دستور کار خود قرار دهند به جرأت می توان گفت ایران در همه زمینه ها موفق خواهد بود.

 

وی در پایان تصریح کرد: باید اجلاس عدم تعهد بر اساس اصول سه گانه رهبری در ایران برگزار شود و امروز ما به جرأت می توانیم ادعا کنیم کشورهای جهان با الگو گیری از ایران موفقیت های بسیاری را کسب کرده اند که این بیانگر آگاه بودن رهبر است./957/ت302/ب

ارسال نظرات