۰۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۱۳۶۳۸۴
همزمان با هفته جهانی مساجد؛

نمایشگاه دستاوردهای کانون های مساجد مازندران برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: برای نخستین بار در هفته جهانی مساجد نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای بیست ساله کانون های فرهنگی و هنری مساجد در ساری برپا می شود.
کانون هاي مساجد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در جمع خبرنگاران گفت: برای نخستین بار در هفته جهانی مساجد نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای 20ساله کانون های فرهنگی و هنری مساجد در ساری برپا می شود.

 

وی با بیان این که توانایی های ویژه ای در حوزه غیر دولتی وجود دارد که سیستم اجرایی می تواند با شناسایی آن دغدغه های خود را رفع کند، افزود: کانون های فرهنگی و هنری مساجد یکی از این ظرفیت ها است که با همراهی ویژه ساختار مسجد از جمله هیئت امنا، امام جماعت و پایگاه های بسیج، سنگر مسجد را به عنوان ظرفیتی کارآمد معرفی کرده است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی اظهار داشت: با توجه به تشکیل و راه اندازی کانون ها و عملکرد بیست ساله و توجه دولت نهم و دهم به مساجد و عنایات مقام معظم رهبری مبنی بر مسجد محوری، توانمندی و عملکرد  کانون های مساجد در معرض دید همگان قرار می گیرد.

 

وی خواستار نمایش توانمندی های واقعی کانون های مساجد در این نمایشگاه شد و افزود: ستاد اجرایی این نمایشگاه باید از ارائه آثار به صورت شعاری و غیر واقعی به طور جدی پرهیز کنند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: این نمایشگاه به منظور شناسایی توانمندی ها و تشویق و ترغیب جوانان عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد به خلق آثار هنری و پژوهشی در حوزه دین و فرهنگ غنی اسلامی برپا می شود.

 

وی اهداف ایجاد نمایشگاه  دستاوردهای کانون های مساجد را برشمرد و گفت: در این نمایشگاه مسؤولان و مردم با دستاوردهای کانون مساجد آشنا شده و این تعامل ایجاد می شود تا در اجرای این گونه برنامه های مذهبی و معنوی موفق تر عمل کنیم.

 

این مسؤول با تاکید این که در نمایشگاه دستاوردهای کانون های مساجد از ابتکارات و نوآوری های سمعی و بصری که دارای آثار محتوایی و کیفی باشد در فضای نمایشگاهی ارائه می شود، اظهار داشت: بخشی از فعالیت های 500 کانون مساجد مازندران در نمایشگاه در معرض دید بازدید کنندگان قرار می گیرد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی بیان کرد: این نمایشگاه با مشارکت مستقیم حداقل ده درصد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان مازندران در هشت بخش شجره، محراب، حضور، طهارت، گلدسته، همسنگر، ره توشه و گلشن اندیشه شهریورماه جاری در مجتمع فرهنگی ارشاد ساری برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داد: نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران به مدت یک هفته در هفته جهانی مساجد به صورت استانی در ساری و همزمان با هفته وحدت در دهه اول بهمن امسال بصورت کشوری در تهران برگزار می شود.

 

علیرضا مؤمنی، دبیر اجرایی این نمایشگاه نیز در این نشست با بیان این که نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های 20 ساله کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان با عنوان «مسجد کانون بصیرت» از فردا در ساری آغاز به کار خواهد کرد، گفت: این نمایشگاه شامل 34 غرفه در هشت بخش ویژه است.

 

دبیر اجرایی نمایشگاه توانمندی های کانون مساجد مازندران، طرح تلاوت نور، برگزاری کلاس های قرآنی، نقاشی و طراحی، خطاطی، وبلاگ نویسی، کلاس شکوفه های بهشت و اجرای حرکات ورزشی رزمی از فعالیت های جنبی نمایشگاه دستاورد ها و توانمندی های کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران برشمرد که از سوی هنرمندان مسجدی عضو کانون ها برای بازدیدکنندگان برگزار می شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات