۰۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۱۳۶۴۲۶
رییس مجلس خبرگان:

برکت وجود علمای ربانی اسلام و انقلاب را حفظ کرده است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مهدوی کنی با بیان این که عالم ربانی هرجا باشد موثر است طلاب را توصیه به درس و بحث به نیت الهی کرد و گفت: آن چیزی که تا به حال اسلام و انقلاب و تشیع را حفظ کرده برکت وجود علمای ربانی بوده است.
افتتاحيه سال تحصيلي 91-92 حوزه علميه مروي تهران

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا  آیت الله مهدوی کنی متولی حوزه علمیه مروی و مدارس تابعه در آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه مروی و مدارس تابعه با بیان این که علم به معنای واقعی ربانی است گفت: عالم ربانی یعنی عالمی که از خدا میگیرد و به بندگان خدا اضافه میکند.

 

وی افزود: در احادیث داریم که شما معلمین کتاب باید ربانی باشید و اهل درس بحث و پژوهش باشید.

 

آیت الله مهدوی کنی با تاکید بر این که طلاب باید خودشان را برای پاسخگویی به نیازهای زمان آماده کنند اظهار داشت: در درس خواندن و انتخاب درس و این که «چه یاد بگیریم؟» و «چه بخوانیم؟» و «چگونه برای مردم بگوییم؟» زمان و مکان موثر است.

 

رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان این که  عالم ربانی هرجا باشد موثر است خاطر نشان کرد: آن چیزی که تا به حال اسلام و انقلاب و تشیع را حفظ کرده برکت وجود علمای ربانی بوده است.

 

متولی حوزه علمیه مروی و مدارس تابعه با اشاره به افتتاح ساختمان مدرسه علمیه مروی 2 گفت: این مدرسه جدیدا ساخته شده و سابق بر این اینجا منزل مرحوم مروی بوده و باغی قریب به شش هزار متر بوده که در وصیت نامه خود می گوید بعد از این که من از دنیا رفتم این باغ برای طلاب باشد و بیایند در این باغ استراحت و مباحثه کنند.

 

وی افزود: پهلوی که آمد موقوفات را گرفت و از بین برد و این جا را گرفتند دبیرستان کردند.

 

آیت الله مهدوی کنی با تاکید بر این که ما با دبیرستان مخالف نیستیم ولی هرچیزی باید سرجایش باشد گفت: بالاخره این ساختمان از آموزش و پرورش بازگردانده شد و بیش از یک میلیارد خرج این ساختمان شده تا به شکل حاضر درآمده است.

 

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب بازارچه مروی از نظر حجاب و آمد و شد گفت: طلاب باید در این بازارچه اثر گذار باشند.

 

آیت الله مهدوی کنی با مخالفت با این تفکر که آمد و شد طلاب باید محدود باشد خطاب به طلاب تاکید داشت: باید اینقدر قوی باشید که بتوانید مظاهر فساد را با اخلاق خوب و رفتار خوب از بین ببرید.

 

متولی حوزه علمیه مروی و مدارس تابعه با تشکر از حجت الاسلام علی رجبی مدیر سابق مرکز مدیریت حوزه علمیه مروی و مدارس تابعه، اساتید این مرکز را دعوت به همراهی و همکاری با مدیریت جدید کرد.

 

آیت الله مهدوی کنی در ادامه با اشاره به این که درس خواندن سختی و زحمت دارد خاطر نشان کرد: سختی ها را تحمل کنید و برای خدا کار کنید خدا به شما عزت میدهد.

 

وی افزود: اگر برای خدا کار کنید و در خدمت مردم باشید عالم ربانی میشوید

 

آیت الله مهدوی کنی با اشا ره به اهمیت خدمت به مردم افزود: اگر روزی لازم باشد طلاب برای کمک به زلزله زدگان اعزام شوند، این امر بر درس اولویت دارد چون خدمت به مردم مساله مهمی است.

 

متولی حوزه علمیه مروی و مدارس تابعه در پایان با اشاره به این که سعی به معنای دویدن نیست بلکه به معنای کوشش است، گفت: در درس جدیت داشته باشید چون اگر جدی بگیرید امام زمان(عج) خودش کمک می کند./959/پ202/ص

ارسال نظرات