۰۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۱۳۶۴۳۱
مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان:

استیفای حقوق ملت‌های ستمدیده در دستور کار اجلاس عدم تعهد قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسینی یگانه با تأکید بر ضرورت ایستادگی عزتمندانه کشورهای عضو جنبش در برابر زیاده خواهی های استکبار جهانی، استیفای حقوق مظلومان به خصوص آوارگان فلسطینی را از نکات قابل توجه در این اجلاس برشمرد.
حجت الاسلام سيدجعفر حسيني يگانه، مسؤول دفتر سياسي مرکز مديريت حوزه علميه خراسان
 
حجت الاسلام حسینی یگانه، مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران، در شرایطی است که دشمن تمام قد به مقابله با نظام برخاسته و تحریم های شدید اقتصادی را اعمال کرده  است، از سوی دیگر بیداری اسلامی در منطقه را شاهد هستیم که برگ برنده ای در تاریخ انقلاب به شمار می رود.
 
وی افزود: حاضران در این نشست بایستی با اعلام حمایت از حرکت افتخار آمیز نظام اسلامی در اجرای اسلام و دستورات قرآن، دعوت مردم به اتحاد، عزت دادن به مسلمانان دنیا و حمایت از مظلومان، در  یک حرکت منسجم و شجاعانه، ایستادگی خود را در برابر استکبار به نمایش بگذارند.
 
حجت الاسلام حسینی یگانه با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب که مبارزه مستقیم استکبار علیه ایران به دلیل ترس از پیشرفت علمی و نظامی ما است،  تصریح کرد: امروز نظام اسلامی در جامعه بین الملل وجهه و عزت خاصی دارد و این عزتمندی بایستی با ظرافت و تصمیمات مدبرانه سایر کشورهای عضو اجلاس، حفظ شده و به رخ دشمن کشیده شود.
 
وی با تأکید بر ضرورت ایستادگی عزتمندانه کشورهای عضو جنبش در برابر زیاده خواهی های استکبار جهانی ابراز داشت: از پیام های مهم این اجلاس به غرب این است که مسلمانان خود می توانند حافظ عزت و استقلال خود باشند؛ چون دوره تجاوز و استثمار گذشته است و امروز ملت ها در پی آزاداندیشی و استقلال هستند.
 
اعضای جنبش عدم تعهد با توجه به اینکه دنیای استکبار همه ابزارهای رسانه ای و تبلیغاتی را تحت سلطه خود گرفته است باید به فکر راه اندازی یک رسانه مستقل بین المللی برای انعکاس واقعیت ها و فریاد مظلومان اقصی نقاط جهان باشند.
 
مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان، استیفای حقوق مظلومان به خصوص آوارگان فلسطینی را از نکات قابل توجه در این اجلاس برشمرد و گفت: کشورهای غربی که همیشه درصدد القای ناامنی در نظام اسلامی ما هستند، تحمل ندارند شاهد برگزاری موفق اجلاس عدم تعهد در تهران باشند و آزادی، استقلال و ولایت مداری یک ملت را ببینند./930/ت302/س

 

ارسال نظرات