۰۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۱۳۶۴۴۵
استاد حوزه علمیه قم:

تندروی وهابیت مورد حمایت و پشتیبانی استکبار جهانی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم هرگونه تندروی وهابیت را مورد حمایت و پشتیبانی استکبار جهانی دانست و ابراز امیدواری کرد که ‌بقیع غریب و مظلوم روزی به حالت اولیه باز گردد و روزی مسلمانان بر حرمین شریفین حاکم شوند.
بقيع
بقيع بقيع

  

حجت الاسلام محمدحسین عسگری، نویسنده و پژوهشگر حوزوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تسلیت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع‌(ع)، از توطئه انگلیسی‌ها و تندروی افرادی خشک مغز که برخوردهای تند و خشن داشته و دارای عقاید خاص و ویژه‌ای بودند به عنوان عوامل رخداد این فاجعه دردناک نام برد.

 

وی افزود: انگلیسی‌ها، آل سعود را از منطقه نجد حرکت داده و با نقشه حساب شده‌ای در سال 1344 هجری قمری به منطقه حجاز آوردند و پس تصرف آنجا، چند شرط برای ادامه حکومت آل سعود گذاشتند که شرط نخست از بین بردن آثار باقیمانده از حیات پیامبر اکرم‌(ص) و فرزندان آن حضرت بود.

 

این نویسنده و پژوهشگر حوزوی با بیان این‌که آثار باقیمانده از حیات پیامبر سبب توجه بیشتر مردم به اسلام می‌شد که دشمنان این توجه را برنمی‌تافتند، اظهار داشت: عقاید آل سعود برگرفته از عقاید محمد بن عبوالوهاب بود و از وی که معتقد به تخریب آثار و قبور به ویژه درباره پیامبر اکرم‌(ص) و فرزندان ایشان بود پیروی می‌کردند و تخریب مقبره حضرت خدیجه کبری‌(س) نیز اولین هدف آنان بود.

 

وی ادامه داد:‌ وهابیان در ماه شوال به مکه و مدینه حمله کردند، تمام گنبد و بارگاه‌های مکه را از بین بردند و با اهانت به قبرستان بقیع، به تمام قبور حتی قبوری که مورد احترام اهل سنت بود رحم نکردند، مقبره‌ها و گنبدهای قبرستان بقیع را از جمله قبة‌العالیه که بر روی مرقد مطهر امام حسن‌(ع)، امام سجاد‌(ع)، امام باقر‌(ع) و امام صادق‌(ع) بود تخریب کردند.

 

حجت‌الاسلام عسگری، گفت: وهابیان مقبره عباس عموی پیامبر اکرم‌(ص) که مورد احترام اکثریت اهل سنت بود، تخریب مقبره عبدالله، عقیل، ام البنین و عمه‌های پیامبر، مقبره ابراهیم پسر پیامبر اکرم‌(ص) و اصحاب آن حضرت را که مورد احترام تمام مسلمانان بود و مقبره شهدای احد که تعدادی در قبرستان بقیع دفع هستند و دارای گنبد بودند را با خاک یکسان کردند و حتی مقبره عثمان خلیفه سوم را هم تخریب کردند.

 

وی با بیان این‌که وهابیان پس از تخریب قبور بقیع، به سراغ مقبره پیامبر اکرم‌(ص) و گنبد خضراء رفتند تا آن را تخریب کنند، افزود: این قوم فاسد در تخریب مقبره پیامبر موفق نبودند چراکه این حرکت مورد اعتراض مسلمانان قرار گرفت، دول اسلامی اعلام جنگ دادند و در وحشت از اقدام مسلمانان، متوقف شدند.

 

وی ابراز داشت: پیامبر اکرم‌(ص) هیچ‌گاه دستور به تخریب قبور نداده، بلکه همواره بر احترام به قبور تأکید داشتند، ابراز داشت: وهابیان هنوز هم در سخنرانی‌های خود در بعضی از اماکن مسجدالحرام از تعرض به قبور سخن می‌گویند و معتقدند که قبر مطهر پیامبر و صحابه باید از بین برود و آثاری از آن باقی نماند.

 

این استاد حوزه، مطالعه خاطرات مستر همفر انگلیسی را برای پی بردن به دلایل تخریب آثار پیامبر اکرم‌(ص)، فرزندان و صحابه آن حضرت مهم ارزیابی کرد و گفت: آثار به جای مانده از دوران حیات پیامبر و فرزندان ایشان در طول تاریخ اسلام مورد احترام همه گروه‌ها و طوایف اهل سنت بوده است، چراکه بسیاری از گنبد و بارگاه‌ها را خود اهل سنت ساخته‌اند.

 

وی خواستار مقابله دنیای اسلام با عقاید خرافی وهابیت شد و با اشاره به درخواست حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی مبنی بر معرفی روزی به عنوان روز بقیع، ابراز امیدواری کرد که ‌بقیع غریب و مظلوم روزی به حالت اولیه باز گردد و روزی مسلمانان بر حرمین شریفین حاکم شوند.

 

حجت‌الاسلام عسگری هرگونه تندروی وهابیت را مورد حمایت و پشتیبانی استکبار جهانی دانست و تصریح کرد: اینها که اگر ساختمانی در یک کشور غربی تخریب شود، فریادشان بلند است، چرا در برابر تخریب آثار اسلامی در مکه و مدینه سکوت کرده‌اند و حتی صدایی هم از یونسکو شنیده نمی‌شود.

 

وی با بیان این‌که مسجدین و حرمین شریفین مظلوم هستند و باید همه مسلمانان در رفع این مظلومیت تلاش کنند، گفت: مسلمانان جای تمام این آثار را که در حال تخریب است، به دقت یادداشت، اندازه‌گیری و عکسبرداری کرده‌اند که اگر روزی فرصتی پیدا شد تماما را بازسازی خواهند کرد. /920/ ت302/ن

ارسال نظرات