۰۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۱۳۶۴۵۴
مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی:

برگزاری اجلاس غیر متعهدها در تهران نشانه اقتدار ایران در دیپلماسی جهانی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: برگزاری اجلاس سران جنبش غیر متعهدها در تهران نشان دهنده اقتدار و قدرت ایران اسلامی در عرصه دیپلماسی جهانی است.
جنبش عدم تعهد

 

حجت الاسلام محمد رضا غنی زاده، مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، برگزاری اجلاس سران کشورهای غیر متعهد را یک فرصت برای اثبات حقانیت دیپلماسی ایران اسلامی در عرصه جهانی دانست و اظهار داشت: برگزاری این اجلاس و ریاست آن برای کشورمان به مراتب قدرت و اقتدار جهانی را به همراه دارد.

 

وی تصریح کرد: اجلاس سران عدم تعهد در حالی در تهران برگزار می شود که با وجود تمامی شیطنت های استکبار جهانی و دست نشانده های آنها سران بیش از 120 کشور وارد ایران اسلامی می شوند.

 

حجت الاسلام غنی زاده با بیان این موضوع که نشست اجلاس کشورهای غیر متعهد بعد از سازمان ملل بزرگترین گردهمایی کشورهای جهان است، اظهار کرد: بسیار باعث عزت و شرف است که این اجلاس این بار در ایران اسلامی یعنی مهد حرکت های آزادی خواهانه برای تحقق حاکمیت جهانی مبتنی بر عدالت الهی برگزار می شود.

این مسؤول، برگزاری اجلاس غیر متعهد ها در شرایط کنونی در تهران را مایه قدرت و تقویت تئوری انقلاب اسلامی عنوان کرد و بیان داشت: برگزاری این اجلاس در شرایطی که استکبار جهانی با تمامی دست اندازی ها و شیطنت های خود برای کم رنگ کردن حضور کشورها در این اجلاس تلاش می کند، بیانگر اوج اقتدار، امنیت و عزت ایران اسلامی در صحنه های جهانی است.

 

حجت الاسلام غنی زاده ادامه داد: توجه ویژه مسؤولان به برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد نشان دهنده اهمیت آن است و دست اندرکاران باید بتوانند از این فرصت در جهت تحقق اهداف جنبش که حمایت از مظلومان و تحقق عدالت جهانی است، استفاده کنند.

 

مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی ابراز امیدواری کرد برگزاری این اجلاس بتواند راهکارهای راهبردی برای پایان سلطه گری های استکبار جهانی ارائه دهد که نمونه های بارز آن را می توان در درگیرهای کشور سوریه، تظاهرات مردم بحرین و مهمتر از آن کشتار بیش از 25 هزار نفر از مسلمانان میانمار جستجو کرد.

 

وی هماهنگی و انسجام بخشی به فعالیت های رسانه ای کشورهای عضو را ضرورت برخورداری از یک رسانه بین المللی بی طرف برای انعکاس واقعیت های جهانی عنوان کرد و اظهار داشت: برخی از کشورهای عضو با وجود اظهارات شان هنوز زیرسلطه رسانه ای جهان غرب و استکبار جهانی هستند.

 

حجت الاسلام غنی زاده در پایان تصریح کرد: پیام اصلی انقلاب اسلامی احیاء دیانت و شرافت در سایه ارزش های انسانی در جهان است و تلاش برای رساندن صریح و شفاف این پیام در مجامع جهانی از سوی مسؤولان در واقع خود حرکت برای اثبات اصول مهمی است که رهبر انقلاب اسلامی برای دستگاه دیپلماسی کشورمان ترسیم و تصویر کرده اند./936/ت302/ب

ارسال نظرات