۰۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۱۳۶۴۶۱

سفیر ژاپن با امام جمعه تبریز دیدار کرد

خبرگزاری رسا ـ سفیر ژاپن در تهران، با آیت الله مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی دیدار و گفت‌وگو کرد.
آيت الله شبستري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار سفیر ژاپن، با تقدیر از کمک های دولت این کشور برای زلزله‌زدگان استان اظهار داشت: این کمک ها تسلی خاطر برای زلزله زدگان منطقه بوده است.

 

وی با اشاره به این‌که کمک و یاری به مصیبت دیدگان ریشه در مفاهیم عالی اسلام دارد، خاطرنشان کرد: در آموزه های اسلامی، قرآنی و سنت پیامبر اکرم (ص) نسبت به یاری رساندن به یکدیگر سفارش شده است.

 

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که، دنیا مردم ژاپن را به مردان عمل و پرکار می شناسند، خواستار استفاده از تجربیات کشور ژاپن در ساخت و ساز و مقاوم سازی خانه های زلزله زده استان شد.

 

همچنین کین چی کومانو، سفیر ژاپن در تهران با اشاره به کمک های دولت ایران در حادثه سونامی سال گذشته ژاپن اظهار داشت: ژاپن با ایران رابطه خوبی دارد که این بار نیز وقوع حوادث و بلایای طبیعی دو کشور را به یکدیگر نزدیک تر خواهد کرد.

 

وی با اشاره به این‌‎که دولت ژاپن برای بازسازی منازل مسکونی در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی 90 میلیون اختصاص داده است، خاطر نشان کرد: کمک های ژاپن به مردم زلزله زده ادامه دارد و امروز نیز 100 دستگاه سرویس بهداشتی و حمام صحرایی توسط دولت ژاپن برای زلزله زدگان آذربایجان شرقی ارسال شد.

 

همچنین کانو، رییس انجمن ژاپنی های مقیم ایران در سخنانی با اشاره به مدریت فوق‌العاده مسؤولان ایران در کنترل بحران اخیر گفت: محبت ایرانیان در دل ژاپنی ها رخنه کرده است و مردم ژاپن تا آن جا که می توانند به همنوعان خود کمک می کنند.

 

وی با اشاره به کمک های دولت ایران به حادثه دیدگان سونامی ژاپن و کمک دولت ژاپن به زلزله زدگان آذربایجان افزود: کمک های دولت ها به یکدیگر در چنین مواقعی اهمیت زیادی دارد و موجب گسترش روابط بشر دوستانه در کل جهان می شود./935/پ202/ب

ارسال نظرات