۰۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۱۳۶۴۶۸
نماینده مردم قم:

اجلاس عدم تعهد بهترین فرصت برای تبیین مواضع اصولی نظام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم استان قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ریاست دوره‌ای ایران در جنبش عدم تعهد، گفت: قطعا هدایت کشورها با همسویی بیشتر به یک جبهه جدید در مقابل نظام سلطه و آمریکا تبدیل خواهد شد.
اجلاس عدم تعهد بهترین فرصت برای تبیین مواضع اصولی نظام است

 

احمد امیرآبادی فراهانی منتخب مردم استان قم در خانه ملت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برگزاری اجلاس جنبش غیر متعهدها در کشورمان، تشکیل این جنبش را بر اساس شعار «نه شرقی و نه غربی» دانست و گفت: این کشورها متعهد شدند تا جایی که می‌توانند هیچ تعهدی به بلوک شرق و غرب نداشته باشند که این شعار جزو آرمان‌های انقلاب و ملت ما نیز بوده است.

وی با بیان این که امروزه بسیاری از کشورها در شرایط بیداری اسلامی از بند این دو قدرت شرق و غرب رهایی یافته‌اند، اظهار داشت: کشورهایی چون مصر، یمن، تونس و لیبی هرکدام به نوعی به یکی از این دو قطب وابسته بودند اما در حال حاضر می‌توانند سرنوشت شان را به دست خود رقم بزنند همان گونه‌ که در مصر شاهد بودیم مردم به رییس جمهور اسلام‌خواه رای دادند. 

نماینده مردم قم در مجلس بیداری اسلامی را مایه تقویت جنبش عدم تعهد خواند و ابراز داشت: در زمان حاضر که ریاست این جنبش در دست دولتی عدالت‌خواه و نظامی با پشتوانه مردمی قرار دارد، قطعا هدایت کشورها با همسویی بیشتر به یک جبهه جدید در مقابل نظام سلطه و تمامیت‌خواه با محوریت آمریکا تبدیل خواهد شد. 

وی در ادامه به تلاش جبهه استکبار در جهت القای انزوای ایران در عرصه بین المللی اشاره کرد و بیان داشت: آنها به نوعی به دنبال این هستند تا با القای انزوای ایران اعلام کنند این شعارها و مطالب جایگاهی در دنیا ندارد و از طرفی‌ هم می‌خواهند این جنازه مرده‌ای که با نام اسرائیل در منطقه به جا گذاشته‌اند را تقویت کنند، اما به نظر می‌رسد در این نقشه شکست خورده‌اند زیرا مسائل مطرح شده از سوی نظام اسلامی ایران در دنیا برای آنها باعث ایجاد ضرر و آگاهی ملت‌ها ‌می‌شود.

امیرآبادی افزود: خوشبختانه در حال حاضر خود غربی‌ها در انزوای کامل قرار گرفته‌اند و اینکه دائما به تهدید می‌پردازند نشانگر ضعف و زبونی‌ آنها و نشان‌دهنده این است که به آخر خط رسیده‌اند.

وی در پایان با بیان این که اعضای جنبش در این اجلاس مهمانان جمهوری اسلامی ایران هستند، اظهار داشت: بر اساس اینکه در دنیا به مهمان‌نوازی مشهور هستیم قطعا  باید میهمانان را تحویل گرفته و این نکته را مورد رعایت قرار دهیم که به هر حال برخی از این دولت‌ها با نظام سلطه ارتباط دارند، اما این بهترین فرصت است تا مواضع نظام اسلامی را برای اینها تبیین کرده و دولت‌مردان کشورمان با دیپلماسی فعال و جلسات مستمر این مهمانان را با مواضع به حق و اصولی جمهوری اسلامی آشنا کنیم./908/ت302/ج

ارسال نظرات