۰۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۱:۲۶
کد خبر: ۱۳۶۵۵۰
آیت‌الله خاتمی:

فاصله گرفتن از ولایت آغاز راه انحراف است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، از ولایت فقیه به عنوان محور بصیرت و موضع حق یاد کرد و گفت: هر کس از ولایت فاصله بگیرد و حرفش با ولایت نخواند، بداند که در آغاز انحراف قرار دارد، چراکه تنها راه سعادت در دنیا و آخرت کسب بصیرت با ولایت مداری است.
آيت الله سيد احمد خاتمي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله سیداحمد خاتمی، عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در همایش بصیرت و روشنگری فرماندهان سپاه ناحیه ولایت تبریز که در سالن اجتماعات کانون بسیج جوانان برگزار شد، اظهار داشت: ولی‌فقیه در دوران غیبت حضرت مهدی(عج)، حجت شرعی همگان است و دوری از ولایت فقیه مهم‌ترین عامل بروز انحرافات به حساب می آید.

 

وی با تاکید بر این‌که بصیرت بدون تبعیت از ولایت محقق نخواهد شد، خاطرنشان کرد: هر کس از ولایت فاصله بگیرد و حرفش با ولایت نخواند، بداند که در آغاز انحراف قرار دارد، چراکه تنها راه سعادت در دنیا و آخرت کسب بصیرت با ولایت مداری است.

 

امام جمعه موقت تهران بصیرت، صبر و شناخت مواضع حق را سه عنصر اصلی برای پاسداری از دین عنوان کرد و گفت: مفهوم بصیرت، دشمن‌شناسی، شناخت اهداف و شیوه های دشمن برای ضربه به نظام اسلامی است، امروز کشور به نیروهایی مخلص، دشمن‌شناس و ولایت مدار واقعی نیاز دارد.

 

آیت الله خاتمی رهبری داهیانه حضرت آیت الله خامنه ای را مهم ترین دلیل اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: محور بصیرت، خط رهبری است و موضع حق، همان موضع مقام معظم رهبری است، نگاهی به گذشته نشان می دهد هرگاه در سنگر ولایت حضور آگاهانه، عالمانه و عاملانه داشته ایم موفق بوده ایم.

 

رسانه ای کردن اختلافات دشمن شاد کن است 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این‌که صراط اصلی نظام، همان مواضع رهبری است، تصریح کرد: در هر عرصه‌ای که ایشان اعلام موضع کنند، آن خط استراتژیک است و باید آن را دنبال کرد، در چنین شرایطی رهبری همگان را دعوت به وحدت با رعایت اخلاق کرده‌اند که این سفارش به گروه یا جناح خاصی اطلاق نشده است.

 

وی با بیان این‌که نباید اختلاف نظر مسؤولان با رسانه‌‎ای شدن، زمینه را برای توطئه‌چینی دشمنان آماده کند، اظهار داشت: اعتقاد بر این است که اختلاف سلیقه میان مسؤولان امری طبیعی است، اما این اختلافات نباید رسانه ای شود، چراکه این مساله دشمن‌شادکن است و به ضرر نظام تمام خواهد شد.

 

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که صبر به عنوان دومین عنصر مهم در دفاع از دین محسوب می شود، گفت: ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی در طول سی و چند سال گذشته به‌حق پشتیبان نظام اسلامی بوده‌اند و با وجود تهدیدها و تحریم های شدید نظام سلطه، صبر و مقاومت داشته اند، چنین ملتی در هیچ کجای جهان مشابه ندارد، از این رو مسؤولان باید قدرشناس مردم باشند.

 

آیت الله خاتمی افزود: در طول تاریخ دین مداری هزینه داشته است، باید دانست که صبر هزینه کردن برای دین خداست؛ ملت ایران در طول 33 سال نشان داده‌اند که زیر بار تهدید نرفته و در راستای تحقق حقوق خود مقاومت می‌کند، دشمنان بدانند که استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته ای حق مسلم ملت ایران است که به هیچ وجه قابل انکار و یا مصالحه نخواهد بود.

 

حرمت تولید و استفاده از سلاح هسته ای مبنای فقهی دارد

وی با اشاره به فتوای اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر حرمت استفاده از تسلیحات اتمی وکشتار جمعی، تاکید کرد: بنده به صراحت می‌گویم این‌که ما به دنبال سلاح اتمی نیستیم؛ از سر ترس نیست بلکه مبنای فقهی ما اجازه‌ استفاده از سلاح اتمی را نمی‌دهد؛ بر اساس مبانی دینی، اسلام اجازه نداده حتی در جنگ با دشمن، آب آنان مسموم، درختان شان قطع و یا زن و بچه‌شان کشته شوند.

 

آیت الله خاتمی افزود: با چنین اوصافی چطور ممکن است ایران به سمت دستیابی و استفاده از سلاح کشتار جمعی برود، مشکل دشمن جای دیگر است، استکبار انرژی هسته ای و حقوق بشر را بهانه ای برای فشار سیاسی و اقتصادی ملت ایران قرار داده تا مردم از نظام اسلامی ناامید شوند.

 

عضو جامعه مدرسین با اشاره به این‌که تلاش دشمن با هدف دلسرد کردن مردم از نظام است، گفت: دشمن بداند با چنین اقدامات سخیفانه و ضدبشری نمی تواند ملت ایران را در دفاع از حقوق مسلم خود و دیگر ملت های مظلوم و آزاده باز دارد، همچنان که شکوه راهپیمایی روز قدس امسال پیام بصیرت و ولایتمداری به همراه داشت./935/پ202/ج

 

ارسال نظرات