۰۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۱۳۶۵۶۴
حجت الاسلام بابادائی:

برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد نشانه انزوای اسرائیل است

خبرگزاری رسا ـ سرپرست دفتر بین الملل حوزه علمیه استان تهران گفت: رژیم صهیونیستی خیلی تلاش کرد که اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران برگزار نشود و اگر هم برگزار شود،‌ در حد خیلی پایین برگزار شود که بحمدالله با حضور سران کشورهای عدم تعهد دبیرکل سازمان ملل این اجلاس در سطح بالایی برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام بابادائي، معاون تبليغ مرکز مديريت تهران

 حجت الاسلام وحید بابادائی،‌ سرپرست دفتر بین الملل حوزه علمیه استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ با اشاره به برگزاری اجلاس سران کشورهای جنبش عدم تعهد در کشورمان تصریح کرد: رژیم صهیونیستی خیلی تلاش کرد که اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران برگزار نشود و اگر هم برگزار شود،‌ در حد خیلی پایین برگزار شود که بحمدالله با حضور سران کشورهای عدم تعهد و دبیرکل سازمان ملل این اجلاس در سطح بالایی برگزار خواهد شد.

 وی در ادامه افزود: حضور سران کشورهای جنبش عدم تعهد در اجلاس تهران، این پیام را برای جهانیان دارد که،‌ آن دورانی که رژیم صهیونیستی با استفاده از قدرت می‌توانست کشورها را همراه خودش کند،‌ تمام شده است و برگزاری این اجلاس نشانه انزوای رژیم اشغال‌گر قدس است و این پیروزی بزرگی برای ملت ایران است.

 حجت الاسلام بابادائی با اشاره به شرایط کشورمان در برگزاری این اجلاس ابراز داشت: حضور 120کشور جنبش عدم تعهد در اجلاس تهران، نشانگر این است که تمام توطئه‌های دشمنان نظام برای منزوی نشان دادن جمهوری اسلامی ایران با شکست روبرو شده است و ایران با تمام قدرت توانسته است که در شرایط حساس سیاسی منطقه،‌ محور کشورهای استقلال طلب باشد.

  سرپرست دفتر بین الملل حوزه علمیه استان تهران با اشاره به شرایط بیداری اسلامی در منطقه و تحریم‌ها علیه ایران افزود: با توجه به بیداری اسلامی منطقه، که ایران رهبر معنوی این انقلاب‌های اسلامی است و با توجه به تحریم‌های شدید اقتصادی استکبار جهانی علیه کشورمان، جمهوری اسلامی ایران در این شرایط توانسته است که اجلاس جنبش عدم تعهد را که بزرگترین تشکل بعد از سازمان ملل است، برگزار کند که این برگزاری اجلاسیه، نشانگر قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 حجت الاسلام بابادائی با اشاره به ظرفیت‌ها و فرصت‌های پیش‌روی اجلاس سران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران باید ابتکار عمل را به دست بگیرد و از ظرفیت‌های بین المللی و سیاسی اجلاس غیر متعهدها استفاده کند و نشان دهد که می‌تواند محور تصمیم گیری‌ها در جهان باشد.

وی در ادامه افزود: مسئولین باید با برگزاری دیدارهای مختلف با سران کشورها و تبادل نظر با آنها،‌ از ظرفیت‌های اقتصادی این اجلاس استفاده کنند و با برنامه‌ریزی‌های منسجم،‌ شرایط بازدید سران کشورها را از مناطق و مراکز فرهنگی و معنوی کشور فراهم کنند که از ظرفیت‌های فرهنگی این اجلاس هم غافل نشویم.

 سرپرست دفتر بین الملل حوزه علمیه استان تهران با اشاره به رعایت سه اصل عزت،‌ حکمت و مصلت در دستگاه دیپلماسی کشور خاطر نشان کرد: مسئولین برگزار کننده این اجلاس، با پافشاری و رعایت اصول نظام جمهوری اسلامی و اهداف اولیه نظام را که امام راحل(ره) به یادگار گذاشته‌اند،‌ جهت گیری و اصول اساسی اجلاس را تبیین کنند.

وی در ادامه افزود: دشمنی با اسرائیل و آزادی فلسطین جزو اصول نظام جمهوری اسلامی به عنوان پرچم دار مبارزه با استثمار و استکبار است که این اصول باید در اجلاس سران تببین شود.

حجت الاسلام بابادائی در پایان،‌ با اشاره به فضای رسانه‌ای اجلاس سران گفت: برگزاری این اجلاس باعث شده است که ایران،‌ کانون خبرهای مهم جهان شود و رسانه‌های مختلف ناچارند به ایران اسلامی توجه داشته باشند و این فرصت خوبی است که مسئولین کشور پیام نظام جمهوری اسلامی ایران را به گوش جهانیان برسانند./958/ت301/ص

ارسال نظرات