۰۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۳۶۵۸۹
نماینده خبرگان رهبری:

تخریب قبور ائمه بقیع نشانی آشکار از خباثت وهابیت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی گفت: تفسیری که امروز وهابیت و گروه‌های منحرف از احکام اسلامی می‌کنند، تفسیر به رأی و مبتنی بر هوا و هوس است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، امام جمعه مراغه

 

حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که به مناسبت هشتم شوال، سالروز تخریب قبور ائمه بقیع صورت گرفت، اظهار داشت: جنگ نرم استکبار جهانی علیه اسلام یک اقدام پیچیده و پنهان متشکل از عملیات‌های سیاسی، فرهنگی و اطلاعاتی برای ایجاد تغییرات دلخواه و مطلوب در کشورهای هدف است.

 

وی فرقه‌سازی و تحریک گروه‌های افراطی و منحرف را از برنامه‌های دشمن در قالب جنگ نرم دانست و افزود: نگاهی به تاریخ شکل‌گیری فرقه ضاله وهابیت نشان می‌دهد که محمد بن عبدالوهاب احیاگر افکار ابن تیمیه در دهه‌‌های گذشته توانست با حمایت حکومت وقت به قدرت برسد و افکار شوم خود را گسترش دهد.

 

امام جمعه مراغه تصریح کرد: جهان اسلام در حالی گرفتار فرقه‌های انحرافی همچون وهابیت و بهائیت شده، شبهه‌افکنی روزافزون این فرق ضاله با دروغ و شایعه‌پراکنی گسترده همراه شده است، چرا که با تسلیم شدن در برابر اندیشه‌های بارور اسلامی و شیعی هیچ راه برون رفت از نافرجامی عملکرد خود را ندارند.

 

وی تخریب قبور ائمه اطهار(ع) در بقیع را نشانی آشکار از خباثت و نابکاری فرقه ضاله وهابیت دانست و گفت: این فرقه با توسل به استدلال‌های غیر‌منطقی سعی دارد با جریان‌سازی و برجسته کردن برخی اخبار و مسائل دروغین به اصل نظام و مبانی مطرح شده در اسلام و قرآن خدشه وارد کنند.

 

نماینده خبرگان رهبری هشتم شوال را تجلی اوج بی‌منطق و افراطی گری وهابیت توصیف کرد و افزود: جریان انحرافی وهابیت همواره یکی از آفت ها و آسیب های حوزه دین بوده است، این فرقه در طول تاریخ، مصائب و مشکلات فراوانی را برای دین‌داران و جوامع دینی به وجود آورده، که همه در جهت تفرقه میان مسلمین و تحکیم مواضع دشمنان در منطقه بوده است.

 

امام جمعه مراغه با بیان این‌که فعالیت های تند و افراطی وهابیت به ضرر جهان اسلام است، خاطر نشان کرد: پیروان مذهب ساختگی و انحرافی وهابیت، مبانی اعتقادی مسلمانان از جمله توسل، شفاعت، سوگواری و بنای قبور ائمه معصومین (ع) را شرک تلقی کرده و انجام این قبیل اعمال را از منکرات می دانند، در حالی که توسل به ائمه اطهار(ع) و درخواست شفاعت از آنان برگرفته از کتاب و سنت است.

 

وی ادامه داد: تفسیری که امروز وهابیت و گروه‌های منحرف از احکام اسلامی می‌کنند، تفسیر به رأی و مبتنی بر هوا و هوس است در حالی که احکام الهی را پیامبر مکرم(ص)، ائمه معصومین(ع) و در زمان ظهور نیز رهبری صالح تفسیر و تبیین کردند./935/ت303/س

 

ارسال نظرات