۰۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۳۶۵۹۰
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها گامی بزرگ از سوی دولت بود

خبرگزاری رساـ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به خدمات دولت گفت: اجرای طرح هدف‌مندی یارانه‌ها گام بزرگی بود و باید پیش‌ از این برداشته می‌شد اما در نهایت با اشکالاتی نیز مواجه شد.
اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها گامی بزرگ از سوی دولت بود

 

حجت الاسلام محمد رجایی، منتخب مردم گناباد و بجستان در خانه ملت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که تحلیل عملکرد دولت نیاز به بحث و گفت‌وگو دارد و نمی‌توان در فرصتی اندک به آن پرداخت، گفت: دستگاه‌ اجرایی اموری اساسی‌ را در جهت بهبود وضعیت اقتصادی آغاز کرد که بسیار مورد نیاز بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: از جمله این امور اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها است که گام بزرگی بود و باید پیش‌ از این برداشته می‌شد اما در نهایت با اشکالاتی نیز مواجه شد.

وی با بیان این که سهم بخش تولید به درستی و به اندازه مورد نیاز به این بخش اختصاص پیدا نکرد، اظهار داشت: هنوز وقت کافی برای تصحیح این گونه اشتباهات وجود دارد همچنین در زمینه خودروسازی هر چند اصل خصوصی سازی از طریق بورس، اعلام عمومی و سهام عدالت کار خوبی بود اما در اجرا مشاهده شد که سهام عدالت با وجود اینکه قرار بود به اقشار کم درآمد تعلق بگیرد اما بعضا افراد با درآمد بالا هم از آن بهره‌مند شدند.

حجت الاسلام رجایی مشکلاتی همچون گرانی را بیش از آن که نشات گرفته از نقص و مشکل اقتصادی باشد، ناشی از سوء مدیریت مسؤولان دانست و ابراز داشت: در واقع وزرای مربوطه رایزنی‌های لازم و هماهنگی کافی نداشتند و این اتفاق قابل پیشگیری بود و می‌توانستیم با اقدامات به موقع کاری کنیم تا بازار گوشت، مرغ و خوارک دام به این روز گرفتار نشود.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم رعایت مرز بین انتقاد و تخریب، بر منصفانه بودن انتقادات تأکید کرد و بیان داشت: انتقاد منصفانه یعنی دیدن هر دو جنبه مثبت و منفی  و اگر کار به بیان فراتر از واقعیت رسید، سیاه‌نمایی است و در عین حال باید در کنار انتقاد راه حل ارائه شود هر چند ممکن است شخصی بگوید من مشکل را می فهمم ولی قدرت ارائه پیشنهاد ندارم.  

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تخریب یعنی تنها دیدن مشکلات به همراه قصد بزرگنمایی و سیاه‌نمایی که در این‌باره مردم قدرت تفکیک بین نقد و تخریب را دارا هستند اما برخی انتقاد را بر نمی‌تابند و هرگونه انتقادی را تخریب می‌پندارند که این نیز منصفانه نیست و در این صورت هیچ گونه نقدی در جامعه نباید باشد، حال آن که نقد یکی از راه‌های اصلاح مشکلات است.

حجت الاسلام رجایی در پایان با گوشزد کردن رهنمود‌های مقام معظم رهبری مبنی بر دوری از حاشیه‌ سازی‌ها تصریح کرد: متأسفانه در جامعه افرادی دیده می‌شوند که سعی می‌کنند مسائلی بدون اهمیت را مهم جلوه داده و مسائل اصلی را تحت الشعاع قرار دهند، اما خوشبختانه صاحبان رسانه و اندیشه متوجه این مطلب هستند بهتر این است این ضعف ها را با صحبت‌های برادرانه و دوستانه و خارج از بحث‌های جدال‌ انگیز و رسانه‌ای حل کنیم تا از این طریق تنش‌ها وارد جامعه نشود./908/ت302/ج

ارسال نظرات