۰۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۱۳۶۵۹۴
عضو فراکسیون روحانیان مجلس:

عقلانیت و منطق جمهوری اسلامی در اجلاس غیرمتعهدها به نمایش گذاشته شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم گناباد و بجستان با تاکید بر اینکه در اجلاس عدم تعهد باید عقلانیت و منطق جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته شود، گفت: جمهوری اسلامی حرف‌های خوبی برای دنیا در جهت عدالت طلبی، آزادی‌ در چارچوب اصول اخلاقی و مردم‌سالاری دینی دارد.
عقلانیت و منطق جمهوری اسلامی در اجلاس غیرمتعهدها به نمایش گذاشته شود

 

حجت الاسلام محمد رجایی، منتخب مردم گناباد و بجستان در خانه ملت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد به میزبانی ایران، گفت: این جنبش در دورانی شکل گرفت که جهان به دو قطب اتحاد جماهیر شوروی و آمریکا تقسیم شده بود و شعار آنها رهایی از وابستگی به این دو ابر قدرت بود. 

عضو فراکسیون روحانیان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اما عملا این شعار محقق نشد زیرا کشوری مثل ایران به آمریکا و مصر به شوروی و همین طور برخی کشورهای دیگر وابستگی‌هایی داشتند.   

وی با بیان این که امروزه این جنبش به عنوان یک قدرت در سطح دنیا مطرح شده است، اظهار داشت: جنبش عدم تعهد می‌تواند در صحن‌ بین المللی اثرگذار باشد گرچه قدرت کافی را از کنار هم بودن این همه دولت به دست نیاورده ولی در عین حال در سطح معادلات بین المللی اثرگذار است و اکنون که ریاست دوره‌ای آن در اختیار جمهوری اسلامی ایران است نقش کشور رییس را چند برابر می‌کند.  

نماینده گناباد و بجستان افزود: در شرایط کنونی این فرصتی برای کشور ما است تا از این ظرفیتی که در اختیار دارد حداکثر استفاده را برده و در جهت حل مشکلات بین المللی تلاش کند. 

وی در تشریح علت تلاش‌های جبهه استکبار در راستای القای انزوای کشورمان، ابراز داشت: هر چه ایران قدرتمندتر شده و در صحنه جهانی فعال‌تر باشد به ضرر آنها است، زیرا آنها قصد دارند کشورهایی را که به دنبال کشور قوی تر از خود هستند را صرفا به دنبال خود بکشند که مطرح شدن جمهوری اسلامی به عنوان یک کشور قدرتمند مانع از این هدف آنها خواهد بود.  

حجت الاسلام رجایی در ادامه این تلاش آنها را ناشی از قدرت بالای ایران دانست و گفت: اگر قدرتمند نبودیم و گوشی برای شنیدن سخنان ما نبود، آنها مجبور به این همه تبلیغات نبودند تا وانمود کنند ایران نفوذی ندارد و منزوی است بلکه همین مطلب نشان دهنده قدرتمند بودن ایران در عرصه بین المللی است و با توجه به این که از لحاظ اقتصادی نیز به عنوان هفدهمین کشور دنیا مطرح شده‌ایم، فکر و ایده ایرانی در دنیا مشتری و خریدار خاص خود را دارد بنابراین تلاش زیادی را مصروف منصرف کردن کشورهای عضو از حضور در این اجلاس می‌کنند. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان با اشاره به سه اصل عزت،حکمت و مصلحت که مورد تأکید رهبری در عرصه دیپلماسی نظام اسلامی است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی حرف‌های خوبی برای دنیا در جهت عدالت طلبی، آزادی‌ در چارچوب اصول اخلاقی و مردم‌سالاری دینی دارد و این گونه مطالب در هر نقطه‌ای مطرح شود مشتری خود را دارا است، بنابراین باید اینها را با زبانی به دنیا اعلام کنیم که جذابیت آن بیشتر باشد، یعنی باید زبان دنیا را شناخته و به همان زبان صحبت کنیم و نشان دهیم دارای منطق و حرکاتی بر اساس عقلانیت کامل هستیم اما اگر بهترین ایده را داشته باشیم ولی در قالب حرف‌های تنش‌زا و حساسیت برانگیز مطرح کنیم عقلانیت‌مان زیر سوال رفته و از سخنان ما استقبال نخواهد شد./908/ت302/ج

ارسال نظرات