۰۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۱۳۶۶۱۰

بازدید آیت الله خاتمی از مناطق زلزله‌زده

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با حضور در شهرستان هریس، از نزدیک در جریان روند بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی قرار گرفت.
آيت الله سيد احمد خاتمي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، امروز با حضور در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی، در بازدید از روستای ولیلوی هریس، از نزدیک در جریان روند امدادرسانی به آسیب دیدگان و بازسازی خانه‌های تخریب شده بر اثر زلزله قرار گرفت.

 

وی ضمن ابراز همدردی با بازماندگان زلزله تلخ 21 مرداد شهرهای اهر، ورزقان و هریس اظهار داشت: حادثه جانگداز زلزله در ایام رمضان قلوب همه را آکنده از غم و اندوه کرد، اما امدادرسانی دولت و ملت در سریع‌ترین زمان ممکن آلام مردم مصیب‌دیده را تسکین داد.

 

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری افزود: حضور رهبر معظم انقلاب در این منطقه و نیز حضور مسؤولان دولتی نظام، گویای همدردی رهبری نظام و دولت با حادثه دیدگان است، در حقیقت این زلزله امتحانی برای بازماندگان محسوب می شود.

 

آیت الله خاتمی با تقدیر از فعالیت شبانه‌روزی ستاد بحران کشور و آذربایجان شرقی و دیگر ارگان های مسؤول در امدادرسانی به زلزله زدگان گفت: عزم جدی همه مسؤولان بر بازسازی مناطق آسیب دیده جزم شده است، به عبارت دیگر بازسازی مناطق زلزله‌زده با همت دولت و مردم نوعدوست کشور در کمترین زمان ممکن تحقق خواهد یافت.

 

همچنین آیت الله سیداحمد خاتمی در جریان سفر به استان آذربایجان شرقی با حضور در منزل سیدنورالدین عافی، راوی کتاب نورالدین پسر ایران، راوی خاطرات و نیز نویسنده کتاب را با توجه به تاثیرگذاری‌ها و جذابیت آن شایسته تقدیر دانست و گفت: با مطالعه کتاب نورالدین پسر ایران شجاعت راوی را تحسین کرده و گاهی هم با خودم می‌گفتم این رزمنده دلاور اسلام چگونه زنده مانده است.

 

کتاب نورالدین پسر ایران حاوی خاطرات رزمنده دلاور تبریز است که توسط معصومه سپهری تدوین شده است،  سیدنورالدین عافی از اهالی روستای خلجان تبریز در سن 16سالگی عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و در طول 77 ماه حضور مداوم در جبهه‌ها و شرکت در عملیات‌های مختلف برای چندمین بار به شدت از نواحی مختلف بدن مجروح شد و در نهایت به افتخار جانبازی نائل آمد.

 

گفتنی است، سال گذشته ‌دست‌ نوشته رهبر فرزانه انقلاب بر حاشیه کتاب نورالدین پسر ایران در مراسمی با حضور جمعی از فعالان فرهنگی در مؤسسه‌ حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب منتشر شد.‌/935/پ202/ب

ارسال نظرات